Päevatoimetaja:
Sander Silm

Neste: võidame kliente oma uut tüüpi kütusega (2)

Copy
Neste tankla.
Neste tankla. Foto: Ints Kalnins / Reuters

Eestisse ainsana HVO lisandiga diislikütust tarniv Neste on tänu sellele kasvatanud märkimisväärselt diiselautode omanikest klientide hulka, selgus hiljutisest Kantar Emori uuringust.

Neste tellimusel ja Kantar Emori läbi viidud Eesti mootorikütuse erakliendituru uuringu järgi on suur osa Neste uutest püsikülastajatest diislikasutajad. Vastanutest 28 protsenti nimetas tankla külastamise peapõhjuseks just kütuse kvaliteeti.  

Neste Eesti hulgimüügijuhi Urmas Kuuse hinnangul näitab uuringu tulemus, et diiselmootoriga sõidukite omanike kvaliteediootused ja teadlikkus kütusest on pärast esimest biolisandi šokki paranema hakanud.

«Kui paaki valada FAME lisandit sisaldavat diislikütust, tuleb see tarbida ära ühe kuu jooksul ning see kütus ei ole mõeldud talvistesse tingimustesse. Teise põlvkonna taastuvtoorainest toodetud HVO lisandil diislikütuses on aga tähtajatu säilivus ja kõrge külmakindlus, kuni -37 kraadi,» selgitas Kuuse diislikütuse kahe võimaliku biolisandi erinevust. Neste hinnangul pole HVO puhul tegemist isegi otseselt biodiisliga, vaid kõigest biolisandiga diisliga, kuna see on niivõrd erinev esimese põlvkonna biodiislist ja «õlitilka» seal sees pole. 

Valdavalt on täna Eesti kütuseturul saadaval FAME lisandiga diislikütus, ainsana tarnib Eestisse HVOd sisaldavat diislikütust Neste. See on ka Kuuse sõnul põhjus, miks Neste on turul diiselautode kasutajaid juurde võitnud.

Allpool lisatud ka (suurendatav) Kantar Emori slaid, kust on konkurentsi mõistes ülejäänud sensitiivne info eemaldatud. Neste hinnangul oleks see liialt avameelne info konkurentidele. Seetõttu puuduvad ka ülejäänud tulpadel selgitused.

Muutused Neste külastamises.
Muutused Neste külastamises. Foto: Neste Eesti AS / Kantar Emor
Tagasi üles