Postimehe poole pöördus lugeja, keda kummastas ühe Bolti juhi pakkumine, kes lubas talle rakenduse hinnast paari euro võrra kallimat sõitu, aga kiirema kohalejõudmisega. Olukorda aitas selgitada Bolti pressiesindaja.
Puust ja punaseks: kuidas kujunevad Bolti hinnad
«Juht küsis, kas on sobiv, kui läheb väike summa juurde, kui sõidame teist teed, aga kiiremini. Minu küsimise peale, vastas juht, et juurde tuleks maksta kaks-kolm eurot, ehk siis oleks hinnale kolmandiku juurde keevitanud. Kui ütlesin, et mul pole kiiret, siis oli juht pettunud olemisega, nagu mulle tundus.»
Nii kirjutas Postimehele anonüümsust palunud lugeja, kellel juhtus selline lugu Tartus.
Bolti pressiesindaja Jaan Lašmanov selgitas, et juht ise ei saa rakenduses hinda muuta ega seda kuidagi manipuleerida. Küll aga tasub meeles pidada, et hind, mida rakendus sõitu tellides kuvab, on eeldatav ja võtab arvesse kiireima marsruudi ning eeldatava kohalejõudmise aja. Seega võib sõidu lõppedes hind ka kallimaks osutuda, kui marsruut peaks muutuma või kohalejõudmise aeg pikeneda.
«Hind võib muutuda vastavalt liiklusele, ilmale, teetöödele jpm. Just liiklus on kõige tavalisem mõjutaja. Tihtipeale võib hind osutuda kõrgemaks näiteks ummikus (ajatariif) või ummikust möödumiseks teist marsruuti kasutades (pikem teekond). Kui klient soovib, et juht järgiks konkreetset marsruuti, siis peaks sellest kindlasti juhti informeerima,» selgitas Lašmanov teenuse hinna kujunemise põhimõtteid.
Juhul, kui klient tunneb, et lõpphind on ebaõiglane, on tal Lašmanovi sõnul võimalik rakenduse kaudu võtta ühendust klienditoega, kes saab üle vaadata sõidu prognoositud hinna ja kujunenud marsruudi. Eksimuse korral kompenseeritakse kliendile enammakstud summa.