Vaatamata segastele ja vastakatele prognoosidele majanduse arengus järgmisel aastal, jääb meediaanalüütik Toomas Leito oma varasema väite juurde, et 2012. a. suureneb ajalehtede reklaamikäive tänavusega võrreldes umbes 8 protsenti.
Prognoos: reklaamikäive kosub mõõdukalt
2011. aastal suurendes reklaamimaht 2010. aastaga võrreldes 6 protsenti ning moodustas 9430 külge. Käive suurenes 1,1 miljonit eurotehk 9 protsendi võrra, moodustades 14,2 miljonit eurot.
Emori andmetel möödus kolme kvartali lõikes ajalehtede reklaamikäive televisioonist kahe protsendiga. «Võib kindlalt väita, et aasta lõikes jäi vahekord samaks või isegi suurenes ajalehtede kasuks. Seega on suurim reklaamikanal taas ajalehed,» täheldas ta.
Veebikäive suurenes aastaga 8 protsenti. Veebireklaami tagasihoidliku kasvu oluline põhjus on Leito kinnitusel see, et kaks lehte: Eesti Päevaleht, Eesti Ekspress, delegeerisid reklaamimüügi Delfile, mille kasv on olnud selle võrra kiirem.
Mullusega võrreldes jäi reklaamimaht Eesti Päevalehes samale tasemel, teistes lehtedes suurenes.
Õhtulehe reklaamimaht kosus protsendi, Eesti Ekspressil 7, Äripäeval 9 ja Postimehel 13 protsenti.
Postimehe reklaamikäive oli 2011. aastal 5,8 miljonit eurot, mida on 12 protsenti rohkem aastatagusega võrreldes. Äripäeva reklaamikäive kasvas 26 protsenti ja oli 2,4 miljonit eurot. Eesti Ekspressi reklaamikäive kasvas 5 protsenti ning jõudis 2,1 miljoni euroni, Õhtulehe reklaamikäive kasvas samuti 5 protsenti, mis tähendas jõudmist 2 miljoni euroni. Eesti Päevaleht kaotas aga käibes 6 protsenti ning müüs reklaami 1,9 miljoni euro eest.
«Nagu varem prognoosisin, jäigi ajalehtede reklaamikäibe kasvuks 9 protsenti. Tore tulemus,» kommenteeris Leito.