Elron kuulutas välja hanke kuue kahesüsteemse elektrirongi ostmiseks, optsiooniga tellida tulevikus veel kümme täiendavat rongi. Seega kokku kuni 16 rongi.
Ootamatult suur hange: Elron tellib kuni 16 rongi
Postimees kirjutas mullu detsembris, et «Elroni juhil on bussifirmadele kurbi uudiseid».
Majandusministeeriumi kantslerist Elroni juhiks tõusnud Merike Saks rääkis toona Kuku raadio saates «Majandusruum», et kui kunagi arutati koguni ideed Eesti raudteed üles võtta, siis nüüd on vastupidi. Reisirongiliiklust tõukab siingi tagant globaalne trend: karmistuvad kliima- ja keskkonnanõuded ning noorema põlvkonna soovimatus autot omada.
«Kuna reisijate arv Eesti rongiliikluses kasvab igakuiselt ning populaarsed liinid on inimestest pungil, siis ootame nii meie kui reisijad juba uute rongide liinile jõudmist. Paraku peame veel varuma kannatust, sest uued rongid hakkavad sõitma Tallinna-Tartu elektrifitseeritud raudteelõigul, mis valmib detsembris 2024,» ütles Elroni juhatuse esimees Merike Saks pressiteate vahendusel.
Uutes rongides on rohkem istekohti ning Elron plaanib ka kasutada istmete teisaldamise võimalust, et paindlikumalt reisijate ootustele reageerida.«Suvekuudel soovime teisaldatavate istekohtade arvelt rohkem ruumi luua jalgratastele, sügistalvisel perioodil aga võimaldada rohkematel reisijatel istuda,» märkis Saks.
Elroni juhi sõnul on hankes arvestatud ka reisijate senist tagasisidet, et istmed oleksid mugavamad ja pehmemad, ühtlasi oleks uutes rongides ka soojad joogid ja kerged vahepalad.
«Tehniliste kriteeriumite puhul on oluline märkida, et hangitavad rongid on kahesüsteemsed elektrirongid, mis sõidavad nii vanas kontaktvõrgu alas kui ka uutel elektrifitseeritud raudteelõikudel,» sõnas Saks. Ta lisas, et kuigi nii väikese tellimusega on raske rongitootjates huvi tekitada, on potentsiaalsed pakkujad nii praegu kasutusel olevate rongide tootja Stadler kui ka näiteks Škoda, kes on ehitamas sarnaseid ronge meie lõunanaabritele lätlastele.
«Rongide maksimumpikkuseks on 85 meetrit – see on tingitud eelkõige hooldusseadmetest meie depoos,» lisas Saks ja nentis, et kindlasti sooviksid rongitootjad meelsamini tarnida korraga rohkemaid ronge, kuna iga partii projekteeritakse ja ehitatakse vastavalt selle riigi raudteetaristu tingimustele. Mida väiksem kogus, seda kallimad rongid, kuna projekteerimis- ja tehaste seadistamise kulud rongi tootmiseks on üle miljoni euro.
«Eestis on laiem raudtee, laiemad ja madalamad rongivagunid kui enamikes teistes riikides. Seega meie rongid valmistatakse rätsepatööna just meie vajadustest lähtuvalt,» ütles Saks.
Hankes osalemise tähtaeg on 1. juuni 2020 ning rongide eeldatav üleandmise aeg 2024. aasta teises pooles.