Lisaks Omniva logodega libakampaaniale levivad ka Telia ja Google'i auhinnamängudeks maskeerunud õngitsuskirjad, millega üritatakse saada ligipääsu kasutajate andmetele.
Ka Telia ja Google'i nime alt levivad petukirjad
Täna kirjutas Postimees, et Omniva hoiatab oma kliente võltskampaania eest, mis on ilustatud küll Omniva logodega ja näeb üsnagi realistlik välja, kuid tuleb kahtlastelt aadressidelt ja levib eesmärgiga saada ligipääs kasutaja andmetele.
Nüüd teatas Telia meediasuhete juht Raigo Neudorf, et ka Telia nime alt levib õngitsuskiri (näidis artikli päises), mis on maskeeritud auhinnamänguks – samamoodi nagu Omniva nime alt leviva kirja puhul.
Telia kinnitab, et ettevõte sellisel kujul auhinnamänge ei korralda. «Kuigi meie klientide teadlikkus on õngitsuskirjade äratundmisel järjest parem, tuletame meelde, et ühegi sellise kirja või auhinnamängu puhul ei tohi oma paroole ja muid andmeid kuhugi kirja panna. Telia ise sellisel kujul auhinnamänge ja loosimisi ei korralda ning see on esimene võimalus, kuidas õngitsuskirja ära tunda. Kõik meie ametlikud auhinnamängud ja loosimised toimuvad Telia enda kanalites ning auhinnamängude läbiviimisel ei palu Telia kunagi isikuandmete edastamist,» selgitas Telia Eesti küberturvalisuse valdkonna juht Aigar Käis.
Tähelepanelikud lugejad tõid päevavalgele, et ka Google'i nime alt levivad peaaegu samasuguse sisuga õngitsuskirjad.
Nagu sai ka Omniva uudises rõhutatud, on parim viis õngitsuskirjade äratundmiseks vaadata seda, kust need on laekunud, kuna taoliste teadete lähtekohad ei vasta tegeliku teenusepakkuja ametlikele kanalitele (veebilehed, telefoninumbrid, meiliaadressid). Samuti esineb taolistes õngitsuskirjades tihti vigane grammatika (erilist tähelepanu osutada sõnade vigasele käänamisele ja pööramisele).
Kahtluse tekkimisel on alati soovituslik enda teenusepakkujaga ühendust võtta – helistada nende klienditoe telefonile või kirjutada ametlikul kodulehel olevale infomeilile. Kahtlase sisuga meilidele ei tohiks kunagi otse vastata.