Omniva hoiatab, et Eesti Posti või Omniva nime alt levitatakse libakampaaniat, mille raames lubatakse erinevaid auhindu.
Hoiatus: liikvel on järjekordne Omniva libakampaania
Libakampaania võib levida nii SMS-i teel kui ka interneti kaudu, kuid Omniva kinnitab, et neil pole praegu käimas ühtegi kampaaniat, mille raames loositaks näiteks telefone või muud sarnast. Libakampaaniaga koos võivad levida ka võltskontode alt postitatud soovitused, mis üritavad kampaania legitiimsust tõendada.
Tähelepanu tuleks sõnumi või e-kirja saamisel pöörata esmajärgus sellele, milliselt aadressilt, numbrilt või veebidomeenilt pakkumine saabub – ja seda just eriti, sest veebikurjategijad kasutavad oma õngitsuskirjades firmade pärislogosid. Kui tegemist on võõrapärase aadressiga, siis on see selge ohumärk ja igasuguste manuste avamisest või veebilinkidele klikkamisest tuleks hoiduda. Omniva korrektne domeen on ommniva.ee ja pakiteavitused saabuvad ainult aadressilt teavitus@omniva.ee.
Omniva manitseb ka, et nad ei küsi meilitsi või SMS-i teel kunagi kliendi krediitkaardi andmeid ja sellite soovide suhtes tasub olla eriti tähelepanelik.
Mida teha, kui andmed on juba edastatud?
«Kui kaardivaldaja peaks avastama oma väljavõttel tehinguid, mida ta ei ole sooritanud, tuleb tehingute kohta teha pangale tagasinõudeavaldus ning paluda krediitkaart sulgeda,» seisab Omniva petuskeemi eest hoiatavas postituses.
Seadmele, kuhu libakampaania jõudis, tuleks teha varundus (salvestada varuna kuhugi teise kohta oma pildid ja kontaktid) ning seejärel taastada seadme tehasesätted. Peale seda peaks taaspaigaldama kõik telefoni operatsioonisüsteemi värskendused (uuendused) ning viirusetõrje ja alles seejärel võiks taastada telefoni kontaktid, pildid ning muud rakendused.
Kui olete langenud pettuse ohvriks, tuleb sellest tingimata teada anda politseile, et nad seda kui finantskuritegu uuriksid.