Viimase aasta jooksul on hakanud tõepoolest levima nähtus, mispuhul postkasti potsatavad reklaamlehed ja infokirjad on kileteibi abil ühtseks pakiks tehtud. Miks see nii on, seda aitas selgitada Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv.
Lugeja küsib: miks kleebib Omniva minu posti plastteibiga kokku?
«Reklaamide komplekteerimiseks soetas Eesti Post 2019. aasta kevadel uue reklaamisorteerimismasina. Uus masin komplekteerib reklaamid postkastipõhiselt üheks pakiks ja reklaamlehti hoiab koos kaks väikest kleepsutükki trükiste serval. See on kõige keskkonnasäästlikum võimalik lahendus reklaamide pakendamiseks, võrreldes täieliku kiletamise, paberkaante või muude variantidega. Uus tehnoloogia reguleerib ka paki paksust, seega postkasti mahtumisega probleeme ei teki,» selgitas Kaiv.
Ta lisas, et reklaammaterjali seesugune pakkimine teeb lihtsamaks ka kirjakandja ja postikulleri töö, kuna reklaamid saabuvad tema jaoks juba postkasti kaupa komplekteerituna ning need saab korraga postkasti panna. «Postkastiomaniku jaoks on samuti mugavam võtta postkastist kompaktne pakk kõigi ettevõtete otsepostidega. Otseposti tellijatele tähendab see, et reklaammaterjalid jõuavad klientideni kiiremini ja kvaliteetsemalt, kuna puudub vajadus kande-eelseks käsitsi sorteerimiseks ja võimalike inimlike sorteerimisvigade tekkeks,» rääkis Kaiv.
Erimõõdulised ja -kujulised materjalid tulevad postkasti endiselt eraldiseisvalt. Kokkuteibitud pakki kuulub ka enamik kohalikke vallalehti, kui nad mahuvad maksimaalsetesse sobivatesse mõõtmetesse.
Kleepsutükid ise on Kaivi hinnangul minimaalse suurusega ning valitud spetsiaalselt sellised, mis eemaldamisel materjali ei kahjustaks. Kui materjal teipi eemaldades siiski katki läheb, tasub sellest postifirmale teada anda, kinnitas ta.
Tänaseks on selline lahendus võetud kasutusele üle kogu Eesti. Peamine põhjus on just see, et Omniva uus tehnoloogia aitab oluliselt vähendada nende postikullerite postiringieelset käsitööd ning kiirendab ja lihtsustab kandjate tööd kanderingil. Uus reklaamikomplekteerimise liin ise tuleb Šveitsist ning selle tootjaks on ettevõte Ferag, kelle liinid on kasutusel ka USAs, Soomes, Rootsis, Austrias, Prantsusmaal ja Saksamaal.