Kõik, mis hiilgab, pole kuld
Tibar paneb südamele, et alati tasub olla ettevaatlik liiga heade pakkumistega, sest suur osa neist on pettuslikud. Olgu see siis tavahinnast kordades soodsam pakkumine internetis või telefoni teel tehtud atraktiivne investeerimispakkumine. «Alati tasub uurida teenusepakkuja tausta. Investeerimispakkumiste puhul võiks ka suure tulu teenimise lubadus teha inimest ettevaatlikuks. Tasub meeles pidada, et börsil ei ole võimalik garanteerida tulu teenimist,» rõhutas ta.
Oluline on Tibari sõnul tähele panna, et investeerimisvõimalusena reklaamitav ei pruugi sugugi tegelikult investeerimist tähendada. «See võib olla hoopis osa mõnest püramiidskeemist või muust pettusest, kus heausksetelt inimestelt raha välja petetakse. Ärge uskuge ka pakkumise eksklusiivsust. Küsige endalt, miks just teile peaks see pakkumine tulema? Helistajalt tasub küsida, kellele nad enda arvates helistavad ja kui adekvaatset vastust ei tule, siis tasub pakkumine kohe tagasi lükata. Samuti, kui ei õnnestu väidetava hea võimaluse pakkujat tuvastada või tema kohta internetist mingitki infot hankida, siis tuleks säärasest pakkumisest kaarega mööda käia,» ütles Tibar.
Ära jaga isikuandmeid ja paroole
Tibar rõhutas, et ükski usaldusväärne ettevõte ei küsi võõralt inimeselt telefoni teel isikuandmeid, paroole või kaardiandmeid. «Kui inimene neid jagab, annab ta sisuliselt kolmandale isikule ligipääsu oma rahalistele vahenditele. Samuti ärge kinnitage mobiil-ID, smart-ID või ID-kaardiga ühtegi toimingut, mida te pole ise alustanud. Seda eirates võite enese teadmata anda kurjategijatele võimaluse oma kontole ligi pääseda,» ütles ta.
Samuti juhtis Tibar tähelepanu, et investeerimispakkumistega kõnesid on tehtud nii välismaa numbritelt kui ka Eesti numbritelt, kuid viimase puhul kuvatakse seda koos suunakoodiga (+372), mida muidu Eesti numbrilt helistades ei näidata. See tähendab, et tegemist on n-ö ostetud numbriga ja tegelikult tuleb kõne teisest riigist.