Tarbijakaitse: see pole üksikjuhtum
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalveameti kommunikatsiooniekspert Anne-Mai Helemäe ütles Postimehele, et taoline toodete hindade tõstmine ja siis sooduskampaania all müümine on kahjuks miski, mida kasutavad mitmed ehituskaupu müüvad ettevõtted. «Kuigi tarbijate pöördumisi hinnakuvamise osas on olnud vähe, siis probleem on olemas ja seetõttu võtame 2020. aastal antud küsimuse tõsisemalt kaubandustalituse fookusesse,» kinnitas Helemäe.
Ta selgitas lisaks, et tarbijakaitseseadusest lähtuvalt peab kaupade ja teenuste pakkuja järgima head kaubandustava. Juhul kui kaupleja esitab ebaõiget teavet toote hinna, hinna arvutamise aluste või hinnaeelise olemasolu kohta, siis on tegemist eksitava kauplemisvõttega, mis on keelatud ja mille eest võib juriidilist isikut karistada rahatrahviga kuni 32 000 eurot.
Samuti puutub siinkohal asjasse kaubandustegevuse seadus, mis näeb ette, et sõnu ja väljendeid nagu «soodusmüük» või «allahindlus» võib soodusmüügi kontekstis kasutada üksnes siis, kui müük on seotud kaupleja poolt tavaliselt müüdava kauba müügiga, mida pakutakse piiritletud ajal tavalisest tunduvalt odavama hinnaga. Selle ettekirjutise rikkumise puhul on TTJA-l õigus teha kauplejale noomitus, mispuhul võib amet vajadusel määrata ka sunniraha, mille igakordse kohaldamise ülemmäär on 9600 eurot, kinnitas Helemäe.