Euroopa lennukitootja Airbus sai mullu esimest korda pärast 2011. aastat maailma suurimaks lennukitootjaks, edestades raskustes USA rivaali Boeing.
Airbus rebis kriisis Boeingust ette
Airbusi etterebimine oli ootuspärane, kuivõrd Boeingu populaarsed 737 MAX mudeli lennukid on alates märtsist maandatud. Allikate antud mitteametlikud andmed ilmestavad aga, kui palju Boeing turupositsiooni taastamiseks tegema peab, vahendab Reuters.
Airbus tarnis aasta jooksul 863 lennukit, mida oli kolme võrra enam kui eesmärk ja 7,9 protsenti rohkem kui aasta varem. Firma keeldus tulemust enne selle ametlikku kinnitamist ja avaldamist kommenteerimast.
Boeing tarnis seevastu vahemikus jaanuar-november 345 lennukit, mida oli enam kui poole vähem kui 2018. aasta samal perioodil, mil MAX-ide tarne oli tavapärane. Kokku tarnis Boeing 2018. aastal 806 lennukit.
Detsembris teatas Boeing, et lõpetab ajutiselt 737 MAX-ide tootmise. Firma on lennukeelust hoolimata valmistanud 40 seda tüüpi lennukit kuus ning sel on tagavaraks umbes 400 lennukit.
Lennud selle lennukitüübiga peatati märtsi keskpaigas pärast 346 inimese elu nõudnud kaht õnnetust vähem kui poole aasta vältel.