Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Hiinast on saamas juhtiv e-äri turg

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raigo Neudorf
Copy
Hiinlased eelistavad tavakauplustele üha enam e-poode.
Hiinlased eelistavad tavakauplustele üha enam e-poode. Foto: SCANPIX

Boston Consulting Group’i (BCG) eksperdid väidavad värskes raportis, et Hiina kasvab kindlalt maailma e-äri turuks number 1, kirjutab Arengufondi majandusekspert Siim Sikkut Fututuba.ee blogis.

Hiinlastele meeldib ostelda ja nad tuntud poodnik-rahvas. Hiina linnade tänavad ja ka külateed on tihedalt poode ja ärisid täis pikitud ning neis kõigis leidub alati ka kliente.

BCG leiab aga, et Hiina tarbija tahab «pärispoe» asemel üha rohkem vajalikke kaupu osta interneti teel.

BCG hinnangul on e-äri Hiinas mühinal kasvamas ning suurriik jätab kaubanduse arengus tõenäoliselt mitu sammu vahele ning hüppab kiiremini e-poodide ajastusse kui muud riigid seni.

BCG fookuses oli peamiselt kaupade ostmine interneti teel ja eratarbijate poolt. Vastava turu maht oli 2010. aastal 476 miljardit renminbit, mis teeb tänase kursiga ca 58 miljardit eurot.

Sellega on Hiina e-turg ligi kaks korda suurem Jaapanist või ELi suurimast e-turust Suurbritanniast. Seejuures on tähelepanuväärne, et kõigest kaks aastat varem oli see äri Hiinas tervelt 4 korda väiksema mahuga – paari aastaga on toimunud võimas hüpe.

Selle tagamaaks on interneti teel ostlejate arvu väga kiire kasv. Hiina e-äri turu moodustavad 145 miljonit inimest.

2006. aastal ostis netist asju vaid 10 protsenti linna-elanikest, kuid 2010. aastal juba 23 protsenti. Olgu võrdluseks toodud, et seda on rohkem kui meie e-Eestis – Eurostati andmetel tegi viimase 3 kuu jooksul netis oste 13 protsenti elanikest (EL keskmine on 31 protsenti).

BCG prognoosib, et senine muutus on alles kasvuhüppe algus. 2015. aastal võivad 329 miljonit inimest ja sealhulgas 44 protsenti linnaelanikest olla internetis ostlemas, käies oma kukrust välja 2 triljonit renminbit.

Sellega saaks Hiinast maailma suurim e-turg, kasvades suuremaks kui senine liider USA. E-äri hakkaks ka üha enam kogu kaubanduses tooni andma. Kui seni on e-kanalite kaudu müük andnud Hiinas 3,3 protsenti jaekaubanduse käibest, siis 2015. aastaks võib see tase kahekordistuda.

Sedavõrd suurte numbrite ja kiire arengutempo taga on üldised internetikasutuse kasvu trendid. 2010. aastal oli veebis 457 miljonit hiinlast, mis on rohkem kui USAs ja Jaapanis kahe peale kokku. 2007-2010 hakkas igal aastal netti kasutama ca 80 miljonit uut inimest.

Tagasi üles