Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Galerii Rail Balticu taristu disain sai valmis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Rail Baltic avalikustas plaanitavate taristuelementide esimesed visuaalid, tuues välja jalakäijate viaduktide ja tunnelite, müratõkete, tarade, loomade läbipääsude, muldkehade ning piirkondlike jaamade disaini.

Infrastruktuurielementide visualiseerimine on osa suuremast projektist, mille viib ellu RB Rail AS koostöös Itaalia arhitektuuri- ja disainiettevõttega 3TI Progetti. Projekti käigus töötas 3TI Progetti välja kogu Rail Balticu taristu arhitektuuri-, haljastus- ja visuaalse identiteedi kujundamise juhendid. Juhised pakuvad ühtlustatud lahendusi taristuelementidele, mida rakendatakse kõigis kolmes Balti riigis, teatas RB Rail. 

Visuaalse identiteedi ettevalmistamise protsessi kaasati ettevõtte sõnul arvukalt sidusrühmi, et koguda ekspertteadmisi ja selgitada välja nende ootused Rail Balticu taristu visuaalsele väljanägemisele. Kohtumisi teostati nii arhitektide, maastikuarhitektide, ülikoolide ja raudteekäitajatega, aga ka kohalike omavalitsustega kõigis kolmes Balti riigis.

Lisaks uuris RB Rail erinevate reisijagruppide, sealhulgas liikumispuudega inimeste, väikelaste vanemate ja eakate vajadusi, et tagada Rail Balticu taristule ligipääsetavus ning ohutus kõikidele reisijatele.

RB Raili tegevjuhi kohusetäitja Agnis Driksna ütles, et arhitektuuriliste ja visuaalsete suuniste eesmärk on anda raudtee projekteerijatele ning arhitektidele selged juhised, kuidas tagada raudteevõrgu kõigi elementide ühtne identiteet. «See oli väljakutseid pakkuv ülesanne, kuid tänaseks on meil õnnestunud ühtlustada erinevate riikide ootused ja ambitsioonid, et luua Rail Baltica taristu ühtne identiteet,» märkis Driksna.

RB Rail AS on Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte, mis on loodud selleks, et koordineerida Rail Balticu projekti elluviimist. Ettevõte on projekti keskne koordinaator.

Rail Balticu projekt näeb ette kahe rööpapaariga, 870 kilomeetri pikkuse Euroopa standardlaiusega 1435 millimeetrit elektrifitseeritud raudtee ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini.

Tagasi üles