Telia selgitas, miks on mTasku abil kasutatava Ühiskaardi telefonirakenduse jaoks vaja uut NFC toega SIM-kaarti.
Tarbija küsib: miks peab Ühiskaardi telefoni viimiseks soetama uue SIM-kaardi? (2)
Telia Eesti mTasku valdkonna juhi Ave Vahemetsa sõnul on NFC SIM-kaart vajalik seetõttu, et erinevate teenuste osutajad saaks turule tuua ja pakkuda uusi ja turvalisi NFC-lahendusi – ja et need ei sõltuks telefoni rakendustest ega kasutaks oma toimimiseks otseselt telefoni mälu.
«Ühiskaart on üldse esimene avalik teenus Eestis, mis kasutab NFC SIM tehnoloogiat. Samale tehnoloogiale saab edaspidi arendada teisigi lahendusi, olgu selleks siis läbipääsuõigused hoonetes, printerite ja koosolekuruumide kasutamine ettevõtetes vms. Osa lahendusi on nii Telial kui ka meie partneritel juba testimises ja kasutuses,» ütles Vahemets.
Milline aga on NFC SIM-kaardi roll juhul, kui kasutaja telefonis on juba NFC tugi olemas?
«mTasku ja sellega seotud teenuste puhul on kriitilise tähtsusega just turvalisus. Soovime, et mTasku mobiilne rahakott ja kõik sellega seotud teenused, maksed ja muud võimalused oleksid klientidele võimalikult turvalised. NFC SIM-kaardi tehnoloogia annabki siin piltlikult öeldes ühe turvakihi juurde,» selgitas Vahemets.
Seega, Ühiskaardi teenuse kasutamiseks telefonis ei piisa pelgalt telefoni NFC toest. Telefoni NFC on vajalik ühenduse loomiseks välise seadme ja telefoni (ning selles asuva rakenduse või teenuse) vahel. NFC SIM on aga vajalik rakenduste, teenuste ja kasutajatega seotud andmete turvaliseks salvestamiseks ning üle NFC välisele seadmele esitamiseks.
NFC SIM-kaart on olemuselt nagu tavaline SIM-kaart, mida saab telefonis kasutada aastaid ning mille väljavahetamiseks puudub otsene vajadus, kui kaart just kahjustada pole saanud või kui seni kasutatud kaart uude seadmesse enam ei sobi.