Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühinguga (EMSA) konflikti sattunud laevafirma Navirail ei näe, et nende heaks töötav laeva kapten oleks esmapilgul rikkunud kollektiivlepingut.
Ametiühinguga tülli pööranud laevafirma juht õigustas kapteni otsuseid (2)
«26. novembri õhtul toimunud intsidendi asjaolude esmahinnangul olid kõik laevakapteni otsused ja korraldused õigustatud meresõiduohutuse tagamisega,» ütles Naviraili tegevdirektor Igor Zimin BNSile.
Ta lisas, et laeva kapteni ülesanne on tagada laeva, laevapere ja reisijate ohutus, sealhulgas jälgides lasti käsitlemise ohutusnõudeid.
«Antud juhul olid lastiks autojuhtide poolt juhitavad suured ja rasked veoautod, mis vajavad erilist tähelepanu nende liikumisel ja paigutamisel laevas. Meresõiduohutuse nõuete täitmise eesmärgil antud erakorralises olukorras oli kapten sunnitud korraldama lasti ohutu paigutuse,» lisas Zimin.
Tegevdirektori sõnul korraldab Navirail edaspidist uurimist tihedas koostöös EMSA esindajatega.
Ametiühingu teatel toimus eile õhtul Soomes Hanko sadamas Eesti lipu all seilaval laeval intsident, milles sunniti Eesti laevaperet kehtivat kollektiivlepingut rikkudes osalema laeva laadimisoperatsioonides.
Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu sõlmitud kollektiivlepingute kohaselt ei tohi laevapere liikmetelt nõuda kauba käsitlemisega seotud töid, mida traditsiooniliselt või ajalooliselt teevad sadamatöölised.
Ametiühingu sõnul lõpetasid sadamatöötajad töö kell 23.00, mille tulemusena jäi laevale laadimata kümmekond veokit. Merelaeva Sailor kapteni korraldusel jätkas osa laevapere liikmeid laadimistöid sadamatöötajate asemel.
Meremeeste ametiühingu esimehe Jüri Lemberi sõnul ei aktsepteerita sellist laevapere survestamist, millega selgelt rikutakse kollektiivlepingut. Hommikul saadetud teates märkis Lember, et ametiühingu juhtkond arutab kujunenud olukorda koos laeva usaldusisikuga.