Eriluba talverehvide suhtes on loodud spetsiifiliseks tööks maastikurehve kasutavatele sõidukitele, mis peavad tööülesannete käigus tihti liikuma raskestiläbitavatel teelõikudel. Taolised sõidukid võivad aastaringselt kasutada maastikurehve tingimusel, et neil esineb professionaalse maastikurehvi tähis POR.
Suverehve Eestis talviti kasutada ei tohi
Nädalavahetusel ilmus uudis, et Soomes rakendatakse tuleva aasta juunis seadus, mille kohaselt tohib alates järgmise aasta talvest sobivate ilmaolude korral sõita talviti ka suverehvidega. Rehvivahetuse otsus jäetakse niisiis juhtide endi langetada. Küll aga polnud seaduseelnõus täpselt märgitud, milliste ilmaolude puhul on rehvivahetus siiski kohustuslik. Villu Vane avaldas arvamust, et Eesti juhid ei ole selliseks korralduseks veel valmis ja pigem on rohkem ikka neid juhte, kes tahaksid talverehvid varem alla panna ja nendega ka pikemalt kevadel sõita. Seda ütles ta Maanteeametile saadetud küsimuste statistika põhjal.
Vastukaaluks mainis aga Vane, et ka talverehvide tähtsust ja omadusi ei tohi üle hinnata. «Mõtlen siin seda, et kui rehvid on vahetatud ja tegemist on korralike naastrehvidega, siis arvatakse, et võib ka lauslibedal teel uljalt sõita, nii-öelda suvises stiilis. Üldjuhul lõppeb see enamasti kraavis,» sõnas liiklusekspert.
Talveks tuleb autojuhtidel valmistuda ka vaimselt
Vane selgitas, et talveks valmistumisel ei piisa ainult rehvivahetusest, vaid valmistuma peab ka mõtteliselt. «See tähendab, et tuleb arvestada, et igapäevasteks sõitudeks kulub rohkem aega, sest esmalt tuleb auto lumest puhastada ja klaasid jääst puhtaks teha. Alati ei saa sõita lubatud maksimumkiirusega, sest teeolud seda ei võimalda. Kindlasti on neid juhte, kes ei julge nii kiiresti sõita kui teised, ning nendest möödasõit on raskendatud. Seega tuleb veelgi kiirust vähendada. Kas alati peabki mööda sõitma? Teeolud võivad muutuda poole päevaga ja hommikune kuiv tee võib olla lõunaks liuväli,» selgitas Vane talvise sõitmise eripärasid. Ta lisas, et kindlasti peab libedatel ja talvistel teedel hoidma suuremat pikivahet ja vältima järske manöövreid. Ka julgustas ta raskete ilmaolude korral valima ühistransporti. Samuti manitses Vane autojuhte ettevaatusele seoses jalakäijatega, kuna pimedal ajal ja eriti siis, kui maa on must, on neid tihti raske märgata.