Päevatoimetaja:
Sander Silm

Prantsuse meediafirmad kaebasid Google'i konkurentsiametisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Prantsuse meediaorganisatsioonid esitasid kolmapäeval riigi konkurentsiametile kaebuse USA tehnoloogiafirma Google vastu, sest Google keeldub neile maksmast nende sisu näitamise eest.
Prantsuse meediaorganisatsioonid esitasid kolmapäeval riigi konkurentsiametile kaebuse USA tehnoloogiafirma Google vastu, sest Google keeldub neile maksmast nende sisu näitamise eest. Foto: ALY SONG/REUTERS/Scanpix Baltics

Prantsuse meediaorganisatsioonid esitasid kolmapäeval riigi konkurentsiametile kaebuse USA tehnoloogiafirma Google vastu, sest Google keeldub neile maksmast nende sisu näitamise eest.

Kaebuse esitasid meediaühendus APIG, mis koondab kümneid Prantsuse väljaandeid, ajakirjatoimetajate ametiühing ja uudisteagentuur AFP.

Prantsusmaa ratifitseeris sel aastal esimese ELi riigina bloki autoriõigusedirektiivi, millega tagatakse meediaväljaannetele kompensatsioon, kui nende sisu veebis näidatakse. Direktiiv lõi autoriõigusega kaasnevad õigused, mis kaitseb firmade toodangut, kui nende sisu kasutatakse veebilehtedes, otsingumootorites ja sotsiaalmeediaplatvormides.

Kaebuse esitajad väidavad, et Google eirab direktiivi. 

Google ütleb, et näitab otsingutulemustes artikleid, pilte ja videosid ainult siis, kui meediafirmad lubavad neid kasutada tasuta. Juhul kui nad keelduvad seda tasuta näitamast, kuvatakse otsingutulemustes ainult pealkirja ja linki. See tähendaks väljaannete jaoks aga tõenäoliselt nähtavuse ja reklaamitulu vähenemist.

Google pakub meediale sisuliselt valikut, kuidas see surra soovib, «kas koolerasse või katku», ütles APIG-i president Jean-Michel Baylet. 

Meediafirmade sõnul kasutab Google ära oma otsingumootori monopoolset seisundit. Google on meediafirmade kaebused tagasi lükanud, kuid lubas teha konkurentsiametiga koostööd. 

«Google aitab internetikasutajatel leida uudiseid mitmest allikast ja tulemused sõltuvad alati vastavusest, mitte ärilepetest,» teatas USA tehnoloogiahiid AFP-le oktoobris. 

Tagasi üles