Maanteeamet alustas tänavu Tallinna ringtee nutikaks muutmise projektiga, mille kogueelarve on 5 miljonit eurot.
Juhtide rõõmuks: maanteeamet muudab Tallinna ringtee miljonitega nutikaks (2)
Amet alustas Tallinna ringtee E265 ITS-projektiga (Intelligent Transport Systems). Viie aasta jooksul paigaldab maanteeamet ringtee kilomeetritele 0–30 muutteabega liiklusmärgid, uuendab ilmastiku- ja liikluseseirevõrku ning rajab 100-kohalise nutika veoautode parkimisala.
«Uudse lahendusena tulevad kasutusele V2I/I2V (vehicle to infrastructure/infrastructure to vehicle) seadmed, mille kaudu toimub sõiduki ja taristu vaheline suhtlus,» ütles projektijuht Mari-Liis Sepp pressiteates.
Sõiduki ja infrastruktuuri vaheline suhtlus hoiatab juhti võimalike ohtude eest ning aitab seeläbi vähendada liiklusõnnetuse toimumise tõenäosust. Samuti teavitab süsteem võimalikest ummikutest ning pakub alternatiivseid marsruute, teatas maanteeamet.
«Kuigi praegu on sellisteks abivahenditeks Waze'i, Google'i jt rakendused, siis uue tehnoloogiaga jääb inimlüli vahelt ära ning sõiduk hangib ise informatsiooni otsuste tegemiseks,» rääkis Sepp.
Teine lahendus, mis esimest korda kasutusele tuleb, on liikluse ümbersuunamise süsteem ehk liiklusõnnetuse korral toimub võimalusel automaatselt liikluse suunamine vastassuunda ja tagasi. Lisaks tulevad Tallinna ringteele ka infotablood, muutteabega kiirusmärgid ja hoiatusmärgid.
Samuti rajatakse Tallinna ringteele Tallinna linna ja Veneküla piirile 100-kohaline veoautode parkimisala. Parklasse tuleb lumetelling, tualett, infokiosk, valgustus, kaamerad ja avatud wifiala.
Parkimiskohtade täituvuse infot kogutakse anduritega ja jagatakse nii maanteeameti DATEX II andmevahetusteenuse kaudu kui ka lähimatel infotabloodel Tallinna ringteel või V2I/I2V saatja abil otse sõidukisse.
«Arvestades, et ringteel on viimase kümne aastaga autorongide arv kahekordistunud, soovime tänapäevaste parkimisvõimaluste ja veoautode parkla loomisega muuta liiklemise ringteel sujuvamaks ja ohutumaks,» märkis amet.
Kõiki loodavaid ITS-lahendusi hakkab juhtima maanteeameti liiklusjuhtimiskeskus.
Projekt kestab 2023. aasta lõpuni ja selle kogueelarve on 5 miljonit eurot, millest 1,9 miljonit tuleb Euroopa Liidu Transpordi Ühendusfondist CEF.