Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Jäämurdja Tarmo meresõidukõlblikkuse tunnistus on aegumas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Madle Puusepp.
Madle Puusepp. Foto: Jäämurdja Tarmo
  • Jäämurdja Tarmo meresõidukõlblikkuse tunnistus kehtib kuni 18. jaanuarini 2020
  • Kui selgub, et laev vajab suuremat remonti, võib see rahapuudusel edasi lükkuda

Jäämurdja Tarmo läks Tallinn Shipyardi dokki korralisele hooldusele, mis tuleb läbida laeva meresõidukõlblikkuse tunnistuse pikendamiseks, teatas laeva haldav veeteede amet. 

Jäämurdja Tarmo meresõidukõlblikkuse tunnistus aegub 2020. aasta 18. jaanuaril. Tunnistuse pikendamiseks peab laev kuivdokis läbima rea hooldus- ja remonttöid. 

Täna eemaldatakse laevakerelt vana värvi. Kui laev on puhastatud, alustatakse laevakere veealuse osa mõõdistamist ja defekteerimist. Dokkimise käigus tehakse plaanilised remonttööd, nagu tankide puhastus, plaadistuse paksuse mõõdistamine, torustike ja abimehhanismide korrastus ning sõukruvide ja sõuvõllide hooldus ja remont. Erakorraliste tööde vajadus selgub dokkimisel. Korralise dokkimise jaoks on veeteede ameti eelarves 1,25 miljonit eurot olemas, kuid kui ülevaatusel tuvastatakse hädavajalikke plaaniväliseid remonttöid, siis nende tegemiseks ametil praegu raha ei ole. 

1963. aastal Soomes valminud laev tuli Eesti lipu alla 1993. aastal. Viimastel aastatel on veeteede ameti juhtkond korduvalt juhtinud tähelepanu, et eakal laeval tuleb peagi teha põhjalik remont, mille maksumust ei ole enne dokkimist ja põhjalikku defekteerimist võimalik isegi mitte prognoosida. 

Korralisest hooldusest peaks jäämurdja Tarmo naasma enne jõule. 

Tagasi üles