Tallinna volikogu esimees Tiit Terik ütles sel teisipäeval Kultuurikatlas peetud visioonikonverentsil, et pealinn peaks lähiaastatel takso- ja sõidujagamisteenuse osutajatel keelama bensiini- või diiselmootoriga sõidukite kasutamise.
Tiit Terik: Tallinn peaks keelama bensiini- ja diiselmootoriga taksod (4)
Keelu eesmärgiks oleks puhtam linnakeskkond ning kliimaneutraalsuse saavutamine aastaks 2050.
«Paljud Euroopa riigid ja linnad on astumas samme, mille kohaselt 15–20 aasta pärast on sisepõlemismootoriga autode müük ja mõnel pool ka kasutamine lõppenud,» sõnas Terik. «Usun, et Tallinn peaks sellest eeskuju võtma, sest kui me mõtleme puhtale linnaõhule, on tarvis kaaluda võimalust keskkonda saastavate sõidukite maksustamiseks ja järkjärguliseks keelamiseks. Sellele protsessile peaks eelnema elektri- või hübriidautode kasutamise soodustamine. Elektriautode võidukäigu eelduseks on kiirlaadimisvõrgu rajamine,» täpsustas Terik oma mõttekäigus.
«Berliinis on juba praegu piirkonnad, kus diiselautod on tõrjutud. Londonis on kehtestatud kesklinna ummikutsoon ning lisaks sellele on seal low emission zone, kus vanemad ja keskkonda saastavamad autod peavad seal sõitmiseks maksma tasu,» rääkis Terik.
Teriku sõnul tuleb transpordisektorist sisepõlemismootorite tõttu märkimisväärne osa õhusaastest kogu Euroopas ja sealhulgas Eestis. «Tallinn on võtnud sihiks muuta 2025. aastaks linnatransport diislikütusevabaks ning 2035. aastaks üle minna täielikult elektrifitseeritud ühistranspordile. Selline eesmärk tuleb võtta ka taksonduses. Loomulikult ei saaks see toimuda ühe või kahe aasta pärast, vaid siin peaks olema mõistlik üleminekuperiood, kuid aastaks x peaks Tallinna taksod olema samuti keskkonnasõbralikud ja bensiini- või diiselmootoriga autodega teenust osutada ei tohiks. Kindlasti peaksid need nõuded hõlmama ka kõikvõimalikke sõidujagamisplatvorme, et taksofirmad ei jääks ebavõrdsesse olukorda,» märkis Terik.