Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Jää murdmisele kulub iga päev enam kui 18 000 eurot (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jäämurdja Botnica on üks kahest praegu Eesti lipu all sõitvast töölaevast.
Jäämurdja Botnica on üks kahest praegu Eesti lipu all sõitvast töölaevast. Foto: Tairo Lutter

Riigikogus on lugemisel järgmise aasta riigieelarve ning seal on veeteede ametile jäämurde teenuse osutamiseks eraldatud 6,6 miljonit eurot. See tähendab, et aasta peale jaotatuna kulub päevas jäämurdmisele enam kui 18 000 eurot.

Veeteede ameti jäämurde koordinaator Martin Kaarjärv rääkis BNS-ile, et jäämurde algus ja lõpp oleneb sellest, milliseks kujuneb eesootav talv ning millal tekib ja sulab jää. «Kuna ilmastikku on võimatu ette ennustada, ei ole võimalik ka konkreetsemaid kuupäevi välja tuua,» märkis ta. 

Eeldatav kütusekulu jäämurdel oleneb seejuures otseselt jäämurdest ja jääolude raskusastmest ning samuti sellest, kui palju laevu külastab sadamaid. Seega on Kaarjärve sõnul täpset kütusekulu võimatu ette prognoosida.

Pärnu lahel hakkab jäämurdega tegelema veeteede ameti mitmeotstarbeline laev EVA-316, Soome lahel hakkab jäämurdega tegelema prahitud jäämurdja Botnica.

Pärnu lahe jaoks on varujäämurdjaks Alfons Hakansi prahitud vedurlaev Protector ja Soome lahel läheb vajadusel appi veeteede ameti jäämurdja Tarmo.

Tagasi üles