Kantar Emori toidupoekettide kasvupotentsiaali uuring näitas, et Coop on Eesti suurima turujõuga jaekett, olles elanike hinnangul ka parim igapäevakaupade ostukoht.
Coop ja Selver rahuldavad eestlasi enim
Turujõud näitab ostukorvi jaotust erinevate jaekettide vahel ja sõltub oluliselt müügivõrgustiku laiusest. Võttes lisaks arvesse emotsionaalset sidet poe ja klientide vahel ehk brändijõudu, tõuseb Coopi kõrvale ka Selver. Kantar Emori ostukäitumise eksperdi Kersten Jõgi sõnul on need tugevaima brändijõuga jaeketid.
Coop Eesti Keskühistu juhi Alo Ivaski sõnul on näha, et kaupluste renoveerimine ja uute avamine on Coopis vilja kandnud ning töö sortimendi täiendamisel on eesmärki täitnud. «Edetabel näitab ilmekalt ka seda, et Eesti inimesed eelistavad kodumaiseid kauplusi, sõltumata sellest, kas tegu on tava- või e-poega,» lisas Ivask.
Selveri brändijõudu toetab uuringu põhjal tugev kuvandi positsioon. Tegemist on maineliidriga nii ostukeskkonna kui ka teenindustaseme poolest. Olulise vahega järgnevad liidritele teised suuremad jaeketid Rimi, Prisma ja Maxima.
«Kui Selveril on tänu tugevale brändijõule jätkuvalt potentsiaali turul kasvada, siis Maximal on turuosalistest suurim oht kliente kaotada,» nentis Jõgi. Jaekettidest suurima kasvupotentsiaaliga on Prisma, mille kuvandi põhitugevus on lai kaubavalik.
Lisaks tavapoodidele oli uuringu fookuses ka toidukaupade ostmine e-kanalist, mis on Jõgi sõnul viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Kõige eelistatum toidukaupade veebipood on e-Selver, mida nimetab oma peamiseks ostukohaks kolmandik toidukaupade e-ostjatest. Teisel kohal on eCoop ning kolmandal Barbora (Maxima e-pood).
Uuringust võttis osa 1675 eestlast vanuses 15–74 aastat.