Päevatoimetaja:
Sander Silm

USA suurim piimatootja esitas pankrotitaotluse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Magnus Altküla
Copy
Dean Food Co. piimatooted
Dean Food Co. piimatooted Foto: Mark Hertzberg / ZUMAPRESS.com

94 aastat vana USA firma Dean Foods on viimastel aastatel müüginumbritega hädas olnud ja on nüüdseks sisse andnud pankrotitaotluse, et firma maha müüa. 2019. aasta esimeses pooles langesid firma müüginumbrid 7% võrra ja kasum 14%.

Suureks löögiks Dean Foodsi ärilisele tegevusele oli ka USA suurima jaemüügifirma Walmart eelmise aasta otsus koostöö Dean Foodsiga lõpetada ja avada oma piimatehas.

Dean Foods on paljude USA tuntuimate piimabrändide tootja ja firma jaoks töötab Ameerikas umbes 15 000 töötajat. Nendelt pärinevad näiteks Dairy Pure, Organic Valley ja Land O'Lakes. Nüüd on aga firma ägamas võlakoorma all ning pole suutnud ka oma töötajate pensionitesse viimasel ajal täisväärtuslikult panustada. Seetõttu otsustas firma anda sisse pankrotitaotluse USA võlaõigusseaduse alusel, mis lubab firmal tegevust jätkata ja töötajate pensione rahastada, kuniks firmale leidub ostja. 

Dean Foods teatas, et on juba läbirääkimistes ühistuga Dairy Farmers of America (DFA) seoses firma varade peaaegu täieliku müügiga. Pankrotitaotlusega seoses sai Dean Foods 850 miljonit dollarit laenu, et firma saaks müügieelsel ajal oma tegevusega jätkata (töötajatele palka ja pensione maksta ning koostööpartneritele lepingujärgselt tasuda), ning tarbijatele tooteid edasi tarnida. 

Turu-uuringud näitavad, et ameeriklased on lehmapiima asemel aina enam mahlasid, karastusjooke ja piimaalternatiive tarbimas. 2018. aastal müüsid näiteks DFA liikmed 1,1 miljardi dollari eest vähem piimatooteid, kui 2017. aastal. Oma osa mängis selles ka piimatoodete hinna alanemine USA turul. Alates aastast 1975 on USAs lehmapiima tarbimine väidetavalt vähenenud üle 40%. Kõik lehmapiima variandid (1%, 2%, lõss ja rasvavaba piim) on USAs aina vähem müünud. Kontrastiks: kuigi müüginumbritelt endiselt tunduvalt vähemkaalukas, on kaerapiima läbimüük viimase aasta jooksul 636% tõusnud. 

Tagasi üles