Männi selgitas omalt poolt, et kõnealune märkus käis Abhaasia-Gruusia piiri olukorra kohta, mille tõttu tuli reisikava muuta ja mis tuli neile ebameeldiva üllatusena. Männi tunnistas, et see oli reisifirma viga, et piiripunkti toimimist igal kuul ei kontrollitud. Küll aga sõnas ta, et enne ärasõitu ei saanud Viru Reisid klientidelt mingit negatiivset tagasikaja programmi muudatuste kohta, millest anti reisijatele teada tõesti kolm päeva enne starti.
Viru Reisid on sekeldustes olnud varemgi. Näiteks 2014. aastal langes firma tarbijakaitse musta nimekirja (kus ta enam ei ole), kuna ei rahuldanud tarbijakaebuste komisjoni otsuseid. Süüdistusi klientide kaebustele aeglase reageerimise pärast on Viru Reiside aadressil laekunud veelgi.
Loo moraal on kindlasti selles, et reisiteenust pakkudes peab kõikidele detailidele mõtlema, sest kui on lubatud mugavustega buss, siis täpselt seda ka klient ootab. Näiteks pidi Viru Reisid 2015. aastal kompensatsiooni maksma kahele kliendile, kes ei näinud reisi kestel niiskuseudusest aknast piisavalt välja ega saanud kasutada bussi audio-video võimalusi, kuna need ei töötanud.
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti kommentaar
TTJA tarbimiskeskkonna osakonna turismivaldkonna juht Merli Siitan sõnas, et reisikorraldaja vastutab lepingu täitmisel reisija ees, mistõttu on reisikorraldaja ülesandeks tagada, et kõik lubatud reisiteenused saaksid reisijale osutatud.
«Kui reisikorraldajatel esineb raskusi või takistusi reisiprogrammi osaks olevate väljasõitude ja ringkäikude korraldamises, kohandatakse programmi tavaliselt selliselt, et kõik esialgsed või asendatud teenused saavad reisi jooksul osutatud. Kui aga reisijale ei osutata teenust ega asendata seda ka teise samaväärse teenusega, mille tulemusena reisi väärtus väheneb, on reisijal õigus alandada reisitasu. Millises ulatuses reisitasu alandada saab, sõltub saamata jäänud teenuse väärtusest,» selgitas Siitan. Vajaduse korral peab reisikorraldaja reisiteenuste osutamist suutma tõendada. Selleks võib reisikorraldaja võtta näiteks giidide, bussijuhtide või teiste reisijate ütlusi.
Reisijal ei ole õigust kahjuhüvitisele, kui reisikorraldaja suudab tõendada, et reisikogemuse puudjäägid tulenesid:
⦁ reisijast;
⦁ kolmandast isikust, kes ei ole seotud pakettreisilepingus sisalduva reisiteenuse osutamisega, ning see on ettenägematu või vältimatu;
⦁ vältimatutest ja erakorralistest asjaoludest.