Hiina tarbijad kulutasid esmaspäeval vallaliste päeva ostupühal, mis algas USA poptähe Taylor Swifti kontserdiga, Alibaba platvormidel rekordiliselt palju.
Hiina ostupühal müüdi rekordiliselt kaupa
Hiina vallaliste päeva tähistati tänavu üheteistkümnendat aastat ja sellele andis avapaugu USA poptähe Taylor Swifti kontsert Alibaba korraldatud galal Shanghais.
Hiina majandus on viimasel ajal USAga peetava kaubandussõja taustal aeglustunud. Vallaliste päeva nähakse tarbijameeleolu mõõdikuna, aga märke kitsikusest see ei näidanud.
Alibaba teatel oli pärastlõunaks ostetud kaupa rohkem kui 30,7 miljardi dollari väärtuses, mis oli mullu terve ööpäeva jooksul püstitatud rekord. Ostupüha esimese 68 sekundi jooksul kulutati Alibabas juba üle miljardi.
«See näitab selgelt, et Hiina rahval on rohkem ostujõudu, et majandust toetada, seda hoolimata 17 kuud kestnud kaubandussõjast ja Hongkongi rahutustest,» säutsus Hiina riiklik väljaanne Global Times Twitteris.
Vallaliste päev, tuntud ka kui «11.11», oli algul pühendatud vallalistele hiinlastele, kuid Alibaba eestvedamisel muundus see osturalliks, mis on sarnane Ühendriikides novembri lõpus peetava musta reedega. Hiljem liitusid allahindlustega ka teised Hiina veebikaupmehed ja jaemüüjad.
Alibaba konkurent JD.com, mille kampaania kestab 11 päeva kuni 11. novembrini, teatas et on esmaspäeva pärastlõuna seisuga müünud 25,6 miljardi dollari jagu kaupa. Mullu kulutati platvormil 11 päevaga 22,4 miljardit dollarit.