Tarbijavaidluste komisjon on sellel kuul teinud viis otsust hansamööbel.ee lehelt tellinud kliendi kasuks, sest ettevõte ei täida tellimusi ega maksa klientidele raha tagasi. Ettevõtte omanik lubab, et kohustustest ei loobuta.
Tuntud veebipood jättis kliendid raha ja kaubata (1)
Kõikide tarbijavaidluste komisjoni poole pöördunud klientide käekäik oli sama: nad tellisid kevadel või suvel veebilehelt kaupa, mis ei jõudnud õigeks ajaks kohale. Seejärel tühistasid nad tellimuse ning ettevõte lubas neile kauba eest makstud raha tagastada, aga summat üle ei kandnud.
Näiteks tellis üks klient märtsi lõpus hansamööblist diivani, mis maksis 677 eurot. Tarneaeg pidi olema 6-10 nädalat, kuid kuna kaup ei olnud juuni alguseks kohale jõudnud, siis esitas klient taganemisavalduse. Ettevõte küsis samal päeval kliendi kontonumbrit, et ostusumma tagastada, kuid raha siiski tagasi ei maksnud.
Teine klient tellis samalt leheküljelt juuni lõpus neli baaripukki, mis läksid kokku maksma 344 eurot. Tellimuse tegemise päeval kinnitas ettevõte, et tarneaeg on seitse tööpäeva, kuid teatas hiljem, et tarneprobleemide tõttu võib tellimuse täitmine oluliselt viibida. Selle peale otsustas klient tellimusest loobuda. Ettevõte saatis tühistamise peale küll e-kirja, kus lubas raha tagastada nädala jooksul, kuid pole seda siiani teinud. Samuti on jätnud ettevõte maksmata veel 72.2 eurot laekatumba, 147.84 eurot diivanvoodi ja 89 eurot lamamistooli eest, mille tellimused kõik tühistati.
Hansamööbel.ee omanikul ALV Miltrade OÜ-l on krediidiinfo andmetel 18 kehtivat maksehäiret ning 13 051 euro suurune maksuvõlg. Ettevõtte müügitulu oli mullu 280 226 eurot ning kasum 13 472 eurot.
Hansabööbel.ee reklaamib end kodulehel kui «100% turvalist ostukohta», lubades kauba tasuta kohaletoimetamist üle Eesti; 30-päevast raha tagastamise garantiid ja suurepärast klienditeenindust. Kontakttelefonile helistades kuuleb aga vaid tumma tooni. Tarbijad muudab ettevaatlikuks ka asjaolu, et suvel kustutas hansamööbel oma Facebooki lehekülje, sest kliendid hakkasid sinna postitama negatiivseid kommentaare. Samuti ei võtnud ettevõte vaevaks põhjendada tarbijavaidluste komisjonile, miks jättis klientidele raha tagastamata.
Ettevõtte juht ja omanik Lana Valo ütles Postimehele, et on olukorrast teadlik. «Endise tegevjuhi valede otsuste tõttu on firmal tekkinud kahjum, mille tõttu ei saanud me kauba eest õigel ajal tasuda ja tarnida seda õigel ajal klientidele. See on ka põhjus, miks pole me saanud rahatagastusi õigel ajal ära teha. Mul on väga kahju tekkinud olukorra pärast, kuid oma kohustustest ettevõte ei loobu, plaanime klientidele raha tagastada esimesel võimalusel juba lähiajal,» ütles Valo.