Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ninanips lätlastele: A. Le Coqi müük pöördus Eesti kasuks (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
A. Le Coqi emafirma Olvi teatel on lahja alkoholi müük Eestis pärast aktsiisilangetust tõusujoonel.
A. Le Coqi emafirma Olvi teatel on lahja alkoholi müük Eestis pärast aktsiisilangetust tõusujoonel. Foto: Mihkel Maripuu

A. Le Coqi emafirma Olvi müük on pärast alkoholiaktsiisi langetamist Eestis tõusnud, kuid Lätis langenud.

«Pärast juuli alguses jõustunud alkoholiaktsiisi langetust on Eesti turg selgelt taastunud. Aktsiisilangetusel on olnud hea mõju nii siseriiklikule tarbimisele kui ka Soomele suunatud müügile laevadel ja sadamas,» märkis Olvi börsiteates.

Seetõttu on lahja alkoholi müük Olvi teatel Eestis tõusujoonel ning maksumuudatus parandas selgelt kolmanda kvartali müüki ja tegevuskasumit.

Kolmandas kvartalis suurenes müük Eestis võrreldes eelmise aastaga 0,7 protsenti, 31,8 miljoni liitrini. Üheksa kuu müügimaht oli 86,2 miljonit liitrit, mis jäi mullusega võrreldes 1,3 protsendi võrra väiksemaks.

Kuigi liitrites üheksa kuu müügimaht Eestis vähenes, suurenes sama perioodi müügitulu 0,9 protsenti, 56,1 miljoni euroni. Kolmanda kvartali käive kasvas aastaga 5,5 protsenti, 21,3 miljoni euroni.

Eesti tegevuskasum kasvas kolmandas kvartalis aastaga 10,8 protsenti, 5,6 miljoni euroni. Jaanuarist septembri lõpuni oli tegevuskasum 11,9 miljonit eurot, mida on mullusega võrreldes 2,8 protsenti vähem.

Samuti selgub aruandest, et Eesti töötajate hulk kasvas 13 võrra, 326 töötajani.

Läti tõstis aasta alguses alkoholiaktsiisi, mis on kohalikul turul nõudlust pisut vähendanud. «Lahja alkoholi nõudlus on nõrgenenud, kuna selle aktsiis on kange alkoholi omaga suhteliselt kõrgem. Sellest hoolimata on tulu tänu paranenud efektiivsusele peaaegu möödunud aasta tasemel,» märkis Olvi börsiteates.

Lätis on suurenenud mittealkohoolsete jookide ja preemiumtoodete müügimahud.

Olvi Läti müük kukkus juulist septembrini 13 protsenti, 19,3 miljonile liitrile. Üheksa kuu müük vähenes 7,2 protsendi võrra, 56 miljonile liitrile.

Kolmandas kvartalis vähenes Olvi müügitulu Lätis 9,4 protsenti, 10,8 miljonile eurole. Üheksa kuu käive vähenes 3,3 protsenti, 30,7 miljonile eurole.

Lätis kukkus Olvi tegevuskasum 19,3 protsenti, 1,5 miljonile eurole. Üheksa kuu tegevuskasum oli 3,7 miljonit eurot ehk 9,2 protsenti vähem kui möödunud aasta samal perioodil.

Olvi grupil tervikuna – lisaks Eestile ja Lätile koos Soome, Leedu ja Valgevenega – vähenes kolmanda kvartali müük 3,1 protsenti, 194,1 miljonile liitrile. Üheksa kuu müük kasvas möödunud aastaga võrreldes 1,5 protsenti, 559,1 miljoni liitrini.

Grupi müügitulu suurenes kolmandas kvartalis 2,6 protsenti ning üheksa kuu kokkuvõttes 5,7 protsenti, vastavalt 113,6 miljoni ning 298,1 miljoni euroni.

A. Le Coqi ja Läti A/S Cēsu aluse emafirma Olvi tegevuskasum suurenes perioodil juulist septembri lõpuni 1,2 protsenti, 19,1 miljoni euroni. Üheksa kuu kasum kasvas 1,1 protsenti, 44,9 miljoni euroni.

Tagasi üles