Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Mesinädalad läbi: Bolti juhid protestivad Londonis (6)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sama seltskond, sõidujagajate ühing (UPHD), kes protestib täna Londonis Bolti vastu, avaldas meelt tänavu mais ka Uberi vastu. Pilt ongi tehtud Uberi vastaselt ürituselt mais Londonis.
Sama seltskond, sõidujagajate ühing (UPHD), kes protestib täna Londonis Bolti vastu, avaldas meelt tänavu mais ka Uberi vastu. Pilt ongi tehtud Uberi vastaselt ürituselt mais Londonis. Foto: HENRY NICHOLLS/REUTERS

Bolti Londoni taksojuhid asuvad täna protestima, süüdistades Eesti tehnoloogiafirmat ebaõiglaselt väikestes tasudes ja sõidujagamisäpi algoritmide manipuleerimises, mis juhte nöögib.

Meeleavaldus toimub täna keskpäevast kuni kella 17ni õhtul, mil juhid lõpetavad platvormil sõitmise ja kogunevad Bolti Londoni peakontori ette, et oma rahulolematust väljendada.

Erataksode ühendusel (UPHD) on Boltile neli nõudmist. Esiteks tahetakse töötasu tõusu 1,25 naelalt 2 naelani miili kohta. Teiseks nõutakse, et Bolt lõpetaks juhtide ebaausa ja põhjuseta vallandamise. Kolmandaks tahavad juhid, et Bolt järgiks Ühendkuningriigi tööseadusi, maksaks vähemalt miinimumpalka ja puhkuseraha.

Neljas tingimus on vahest kõige huvitavam: juhid nõuavad, et Eesti ettevõte lõpetaks mobiiliäpi algoritmide manipuleerimise, mis juhtidele vingerpussi mängib. See tähendab, et süüdistuse kohaselt näitab Bolt juhile sõiduhinda kõrgemana, kui see kohale jõudes ja kliendiga sõitu lõpetades tegelikult on.

Kohaliku ametiühingu juht James Farrar ütles, et Bolt tuli Londonisse jutuga nagu oleks nad eetilisem alternatiiv Uberile. «Aga mesinädalad on jäänud lühikeseks, sest Bolt käitub juhtidega täpselt sama jõhkralt nagu Ubergi,» põrutas ta.

«Bolti juhtide nõudmised palga, töötingimuste ja lahkumishüvitiste osas on öeldud justkui kurtidele kõrva. Kuid viimane piisk karikas oli see, et Bolt asus äpi manipuleerimise kaudu juhte nöökima,» ütles ta.

Bolti heaks töötanud endine taksojuht ja ametiühingu liige Mohammad Onupom Rahman lisas, et Bolt kohtleb juhte halvasti. «Ühel päeval mind lihtsalt deaktiveeriti, mistõttu ei saanud ma enam juhina töötada. Mis tõendid või etteheiteid minu vastu olid, ma ei saanudki teada,» kurtis ta.

Bolti kommunikatsiooniosakond vastas protestile ja kriitikale, et juhtide teenistus ja heaolu on nende jaoks kesksel kohal. «Sellepärast maksavad meie juhid Bolti platvormi kasutamise eest konkurentidega võrreldes kuni 50 protsenti vähem tasu, mis tähendab nende jaoks 15 protsenti suuremat sissetulekut. Suhtleme oma juhtidega otse ja ausalt ning vastutustunne juhtide suhtes on üks Bolti jaoks olulisi väärtusi,» teatas ettevõte.

Bolt sisenes Londoni turule tänavu juunis, teenindades seal kogu Suur-Londoni piirkonda – sõiduki võib tellida ka Gatwicki, Heathrow, Lutoni või Stanstedi lennujaama.

Bolti asutaja Markus Villigi sõnul tähendas nende samm seda, et esimest korda on Euroopa suurimate transpordimahtudega metropolis tekkinud tõsisem konkurent Uberile.

Tagasi üles