Päevatoimetaja:
Sander Silm

Patarei räämas rannaala varjutab Tallinnas toimuva suurregati sära

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mälestuspäeva õhtul värvus endine Patarei vangla, totalitaarsete režiimide kuritegude üks sümbolitest, mere poolt punaseks, paistes kaugele hoiatava mälumajakana.
Mälestuspäeva õhtul värvus endine Patarei vangla, totalitaarsete režiimide kuritegude üks sümbolitest, mere poolt punaseks, paistes kaugele hoiatava mälumajakana. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees
  • Patarei merekindluse enampakkumise tähtaeg kukub 12. novembril
  • Tallinna külalistele esindussadamate vahel avanev pilt on nukker

Tallinna linnavalitsus pöördus RKASi poole ettepanekuga korrastada Tallinna lahe ääres asuva endise Patarei vangla territoorium ning kallasrada 2021. aasta klassikaliste purjekate regati Tall Ships Races Tallinna jõudmise ajaks.

Tallinna abilinnapea Vadim Belobrovtsev soovib, et RKAS leiaks võimaluse heakorrastada lagunenud Patarei vangla piirkonna ja rannapromenaadi enne 2021. aasta suve, kui Tallinna saabub ühe maailma suurima purjelaevade regati eskaader rohkem kui 100 klassikalise purjelaeva ning 3000 purjetajaga. Korraldajate prognoosi kohaselt toob suursündmus koos pealtvaatajate ja fännidega Tallinna kuni pool miljonit külastajat.

«Ürituse õnnestumiseks tuleb tagada külastajatele sujuvad liikumisvõimalused kolme sadama vahel ning siduda sadamatevaheline kaldaäär võimalikult ühtseks ja terviklikuks festivalialaks. Noblessneri sadam on praeguseks Lennusadamaga kaasaegse linnaruumiga ühendatud, ent probleemne on Lennusadamast Vanasadama poole jääv ala, sh Patarei merekindluse territoorium,» kirjutas Belobrovtsev algatuskirjas RKASile.

RKASi portfellihaldur Pertti Neero teatas, et Patarei kinnistu on pandud enampakkumisele, mille tähtaeg on 12. november. 

«Merekindluse müügitingimustes on toodud ostja kohustus korraldada arhitektuurikonkurss, mis hõlmab ka lahendust promenaadile ning selle väljaehitamist,» selgitas Neero. 

«Praegune Patarei merekindluse piirkond ei ole ilmselt see pilt Eesti pealinnast, mida tahaksime uhkusega ülejäänud maailmaga jagada,» muretses Belobrovtsev. Kuna Patarei müügitingimuste kohaselt tuleb promenaad heakorrastada kuue aasta jooksul, pole kindel, kas 2021. aasta regati ajaks jõutakse töödega alustada.

Lisaks väljendas Belobrovtsev oma kirjas muret Lennusadama lagunevate kaide pärast ning palus toetada SA Meremuuseum taotlust kaide remondiks raha eraldada.

Pertti Neero: «Patarei merekindluse piirkonna ja promenaadi korrastamiseks vajaminevaid võimalikke investeeringuid on täna raske kommenteerida, selleks oleks vaja linnalt täpsemat nägemust, milliseks see piirkond peaks saama. Tutvuksime hea meelega linna soovide ja kavandatava sündmuse plaanidega täpsemalt, et paremini hinnata meie võimalusi piirkonda panustamiseks.

Patarei promenaadist linnapoolse esimese lõigu ehitas Tallinna linn. Järgnevalt on promenaad eraomanike kinnistutel, sealhulgas ka Pro Kapitali omandis, kuhu tuleb Kalaranna arendus, mille kohta on teada, et valmimistähtaeg on kavandatud 2021. aasta lõppu. Kas 2021. aasta suvel on nende promenaadiosa avatud või suletud, on küsimus Pro Kapitalile. Mis puudutab Lennusadama kaid, siis see on praegu kultuuriministeeriumi omandis ning nemad oskavad täpsemalt selle kohta infot anda.»

Tagasi üles