Päevatoimetaja:
Sander Silm

Jeff Bezos kaotas maailma kõige rikkama inimese tiitli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jeff Bezos.
Jeff Bezos. Foto: Mandel Ngan/AFP/Scanpix

Forbesi andmetel pole Amazoni asutaja ja tegevjuht Jeff Bezos pärast eilset õhtut enam maailma kõige rikkam inimene pärast seda, kui Amazoni aktsia väärtus kukkus kolmanda kvartali majandustulemustega alla ootuste palju.

Amazoni aktsia kukkus neljapäeval kauplemisjärgsetel tundidel seitse protsenti, tuues Bezose varade väärtuse 103,9 miljardi dollari peale. Nii tõusis taas maailma kõige rikkamaks inimeseks Microsofti asutaja Bill Gates, kelle varade väärtus on 105,7 miljardit dollarit. 

Bezos tõusis maailma rikkaimaks inimeseks 2018. aastal. Forbes hindas toona tema varade suuruseks ligikaudu 160 miljardit dollarit. Senimaani oli Forbesi rikkurite edetabelit juhtinud 24 aastat järjest Bill Gates. 

Bezose varade väärtuse kahanemise taga pole siiski sugugi ainult neljapäevane aktsialangus. Nimelt lahutas ta alles mõni aeg tagasi oma naisest MacKenzie Bezosest ning ajaloo kõige kallima lahutuslepingu käigus sai naine endale veerandi Jeff Bezose Amazoni aktsiatest.

Amazon teatas neljapäeval, et ettevõtte käive tõusis kolmandas kvartalis varasema aasta sama kvartaliga võrreldes 24 protsenti ligemale 70 miljardi dollarini. Sealjuures langes kasum pea 25 protsenti 2,1 miljardi dollarini. 

Tugeva kasumilanguse taga on tehnoloogiagigandi sõnul senisest kõrgemad tarnimiskulud, mille alla mattis ettevõte kolmandas kvartalis ligemale 10 miljardit dollarit. Seda on möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 46 protsenti rohkem. 

Amazoni asutaja ja tegevjuhi Jeff Bezose sõnul tulenevad senisest kõrgemad tarnimiskulud eelkõige ettevõtte püüdlusest toimetada kaupu Prime'i klientideni ühe päevaga. Tegevjuhi sõnul tasub see pikemas perspektiivis ennast siiski ära. Bezose sõnul on Prime'i liikmesusega klientide ostud märkimisväärselt kasvanud. 

Tagasi üles