Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Veebipoest Reset.ee ei pruugi kaupa kätte saada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Magnus Altküla
Copy
Artikli foto
Foto: imago images / blickwinkel

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet teatas, et nad on saanud palju kaebusi seoses veebipoega Reset.ee. Tarbijad on TTJA sõnul sattunud olukorda, kus nad on tellinud veebipoest kauba, kuid kaupleja ei suuda seda lubatud aja jooksul tarnida. Juhul kui tarbija otsustab lepingust taganeda, siis venitab kaupleja ebamõistlikult kaua tarbijale raha tagastamisega.

TTJA soovitab tarbijatel enne tellimuse esitamist ettevõttega ühendust võtta ja uurida, kas kaup on saadaval ja milline on reaalne tarneaeg. Kui kaupleja ei ole tarbijaga kokkulepitud tähtaja jooksul kaupa kohale toimetanud, peaks tarbija, enne kui ta saab lepingut lõpetada, nõudma kauplejalt kauba kohale toimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul. Kui lisatähtaja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus kohustuse täitmise asemel nõuda kahju hüvitamist või lepingust taganeda ja makstud summa tagasi saada. Kui tarbija on aga kauba kätte saanud, ent sellel on ilmnenud puudused, peab kaupleja need üle vaatama ja kõrvaldama (parandamise või asendamise näol) mõistliku aja jooksul ning andma tarbijale infot, millal saab probleem lahendatud.

Tarbijakaitseseaduse kohaselt on kaupleja kohustatud vastama tarbija kirjalikule kaebusele samas vormis ning andma teada nõude rahuldamisest või kaebuse võimalikust lahendusest 15 päeva jooksul alates kaebuse saamisest. 

TTJA on seisukohal, et tarbijate suhtes ebaausate kauplemisvõtete kasutamist ei õigusta asjaolu, et tootevalik on väga suur. Kõik kauplejad peavad käituma tarbijate suhtes ausalt ning viisil, mis välistab ebaausate kauplemisvõtete kasutamise.

Tagasi üles