Veel mõni aasta tagasi kahjumis kiratsenud riigifirma Operail siseneb uljalt Soome turule, et lõhkuda sealne riiklik raudteemonopol ja teenida suurt raha.
Uskumatu äriedu: inetust pardipojast sai luik
Pärast idanaabri transiidi kadumist möödunud kümnendi lõpus vajus Operail (endise nimega EVR Cargo) varjusurma ega teadnud, kuidas edasi minna. Uus elu puhuti sisse 2016. aastal, mil ettevõtte etteotsa asus varem Venemaal SEB Grupi korporatiivpangandust juhtinud Raul Toomsalu.
Sellest ajast saadik on Operail silma paistnud julgete äriotsuste poolest. Näiteks osteti 2017. aasta suvel 35 miljoni euroga Venemaalt vaguneid, et need suure vaheltkasuga edasi rentida. Ehkki tehingut kritiseeriti laialdaselt – üks reformierakondlane võrdles seda keemiatööstuse arendamisega Süürias –, on see tõestanud end ettevõtte ajaloo tulusaima projektina: aastane puhaskasum oli 9,2 miljonit eurot.
Nüüd on aeg järgmiseks vallutuseks. Operail võtab laenu, investeerib 50 miljonit eurot, et soetada vedurid ja kõik sinna juurde kuuluv, ning läheb Soome raudteele kaupa vedama. Uudis jõudis pea kõikidesse suurematesse Soome ajalehtedesse.
«Lõpuks ometi saime kivi südamelt,» tunnistas Toomsalu. «Tee sinna oli pikk ja vaevaline, kestes ligi aasta.»
Pikem intervjuu on kuulatav Kuku raadio saates Majandusruum, kus ta külas käis ning rääkis, mis on olnud edu võti ning mis plaanid neil Soomes on. Saadet juhivad Harry Tuul ja Lennart Ruuda.