Kõik neli Jaapani suurimat õlletootjat on teatanud, et nende müügiprotsendid kasvasid septembrikuu jooksul kahekohalise arvu võrra, sest riiki on saabunud suur hulk välismaalastest ragbifänne, kes joovad märksa rohkem kui jaapanlased.
Välismaised ragbifännid tekitasid Jaapani õlletööstusele buumi
Jaapani alkohoolsete jookide tootja Kirin on näiteks teatanud, et nende õllemüük kasvas septembris 24 protsenti. Kõige enam müüs Kirin kodumaisele turule mõeldud versiooni Heinekenist. Hollandi õlletootja Heineken on rahvusvaheline ragbi maailmameistrivõistluste sponsor.
Peamiselt välismaalastest külastajad on pärast maailmameistrivõistluste algust tarbinud ära tohutu koguse õlut ning Jaapanis on tekkinud hirm, et kesvamärjukesest võib tekkida puudujääk. Välismaised ragbifännid eelistavad tarbida õlut mänge vaadates, mis on mõnevõrra erinev kohalikust spordikultuurist.
Tegu on esimese korraga viimase kahe aasta ja nelja kuu jooksul, kui müük on kasvanud kõigil neljal suuremal õlletootjal. Müügi kasvule aitas tõenäoliselt kaasa ka käibemaksu tõstmisele eelnenud osturalli. Käibemaks tõusis esimesel oktoobril seniselt kaheksalt protsendilt kümnele protsendile.
Allikas: Nippon