Jaapani autotootja Nissan hoiatas, et leppeta Brexit võib muuta nende senise ärimudeli Euroopas jätkusuutmatuks.
Nissan: tegevuse jätkamine Euroopas võib muutuda võimatuks
Nissani Euroopa nõukogu esimees Gianluca de Ficchy ütles, et 10-protsendine eksporditoll seaks kogu Nissani tegevuse kontinendil ohtu. 10-protsendine toll hakkab kehtima aga juhul, kui Suurbritannia läheb peale EList lahkumist Maailma Kaubandusorganisatsiooni (WTO) reeglite peale üle. See tähendab, et blokiga eraldi kokkulepet ei sõlmita.
Nissan on investeerinud oma Ühendkuningriigi Sunderlandi tehasesse ligemale 100 miljonit eurot ning siiani on toodetud seal Qashqai ja elektrilise Leafi mudeleid. Alles hiljuti hakati seal ühtlasi tootma ka uut Juke mudelit. Sunderlandi tehas on kogu Suurbritannia suurim autotehas ja pakub tööd üle 7000 inimesele.
Sunderlandi tehases valmistatav Juke on mõeldud ekstra Euroopa turu jaoks ning umbes kaks kolmandikku auto valmistamisel vaja minevatest komponentidest tulevad EList. Ligikaudu 70 protsenti toodangust plaanitakse eksportida tagasi Mandri-Euroopasse.
Nissan Europe tegutseb ka Hispaanias, kuid 70 protsenti toodangust tuleb Suurbritanniast. «Kui 70 protsenti meie toodangust Euroopas läheb 10-protsendise tolli alla, siis pole ärimudel enam lihtsalt jätkusuutlik,» ütles de Ficchy Sunderlandi tehases antud intervjuus.
Autotööstus moodustab Suurbritannia ekspordist suurima osa ning igast kümnest riigis valminud autost kaheksa läheb eksportimisele. Pea kõik Suurbritannias tegutsevad autotootjad (Jaguar Land Rover, Honda, Aston Martin) on öelnud, et lepinguta lahkumine mõjuks Euroopa autotööstusele laastavalt.
Honda teatas selle aasta veebruaris, et sulgeb oma Swindoni tehase.