TREV-2 Grupi ja asfaldiliidu juhatuse esimees Sven Pertens kirjutas Äripäevas, et teede neljarajaliseks ehitamiseks on raha olemas, kuid peab olema ka soov seda päriselt ellu viia.
Arvamus: neljarajalisteks teedeks on raha olemas ja jääb ülegi (1)
Ta selgitas, et igal aastal laekub Eestis mootorkütuste aktsiisist riigieelarvesse tulu ligi 550 miljonit eurot, milleks teehoiuks (ehitus, remont, hooldus, maanteeameti ülalpidamine) kulub umbes 50%, ehk siis teekasutajad toidavad kütuseaktsiisi kaudu iga-aastaselt riigieelarvet täiendava umbes 275 miljoni euroga.
«Kui me oleme ühisel seisukohal, et nii on õige ja põhjendatud ning teekasutajatelt tulebki kõrvuti raskeveokimaksu ja tööautode isiklikeks sõitudeks kasutamise erisoodustusmaksuga võtta igal aastal täiendavad 275 miljonit aktsiisimaksu riigi üldisteks vajadusteks, siis jäägugi nii. Kui me aga leiame, et kütuseaktsiisi kogumise esmane eesmärk on teetaristu ülalpidamine ja parendamine, tuleks paljuräägitud riigieelarve auditi käigus tõsta kütuseaktsiisi täiendav 275 miljonit teehoiu rea peale tagasi,» kirjutas Pertens.
Tema arvutusel läheks ligi 300 kilomeetrit neljarajalist maanteed Narva, Tartu ja Pärnu suunal maksma seega praegustes hindades 1,2 miljardit eurot, kuid võtaks aega kuni 15 aastat, samas kui aktsiisist laekuva raha suunamisel tee-ehitusse saaks raha kokku kõigest viie aastaga.