Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Adria Airways pankrotis: kuidas raha kätte saada?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Adria Airways.
Adria Airways. Foto: Markus Mainka / imago/Aviation-Stock

Tarbijakaitse ja tehnilise järelvalve amet teatas, et Sloveenia suurim lennuettevõte Adria Airways, kes oli tegev ka Tallinna lennujaamas, on esitanud pankrotiavalduse, mistõttu on tema kui lennuvedaja litsents kehtetuks tunnistatud ja kõik lennud tühistatud.

Ühelegi Adria Airwaysi opereeritud lennule asenduslende ei korraldata. Reisijal, kelle lend on tühistatud, on järgmised võimalused saamatajäänud teenuse eest hüvitise küsimiseks. 

Esimene võimalus: pöördumine oma kindlustusandja poole 

  • Kui reisijal on sõlmitud reisitõrkekindlustus, siis tasuks kindlustusega ühendust võtta, et uurida, kas tema leping hõlmab ka lennuettevõtja pankrotti. 

Teine võimalus: pöördumine krediitkaardi väljastanud panga poole

  • Kui reisija on tasunud lennupileti eest krediitkaardiga, on tal õigus pöörduda oma panga poole, et algatada saamatajäänud teenuse eest makstud raha tagasinõudmine ehk charge back protsess. Charge back protsess toimub vastavalt rahvusvahelistele krediitkaardi reeglitele, samuti võivad mõned krediitkaardi tingimused veel lisaks sisaldada reisikindlustust. Täpsete võimaluste väljaselgitamiseks tuleb reisijal pöörduda kaardi väljastanud panga poole. 
  • Soovituslik on nõudega panga poole pöörduda esimesel võimalusel. Pöördumises on soovitatav kohe saata lisaks küsimusele ka asjaolusid tõendavad dokumendid, nt maksekorralduse kinnitus, ärajäänud lennu info jms.

Kolmas võimalus: pöördumine pileti müünud ettevõtja poole

  • Juhul kui reisija on ostnud reisikorraldajalt pakettreisi, mille üheks osaks on Adria Airwaysi opereeritav lend, siis tuleb reisijal ühendust võtta oma reisikorraldajaga, et leida alternatiivseid lahendusi. Sellisel juhul on tarbija ees vastutav pakettreisi korraldaja. 
  • Kui reisija on ostnud lennupileti reisibüroolt või mõnelt teiselt vahendajalt ning pilet ei ole osa pakettreisist, on tal õigus võtta pileti müünud ettevõtjaga ühendust, et täpsustada, kas lisaks piletile osteti ka kindlustus, mis kataks taolisi riske.
  • Võib esineda juhtumeid, kui pilet osteti teise lennuettevõtja kaudu ning teise lennuettevõtja eesmärk oli üksnes lennu või lennu osa opereerimine (nt mitme ümberistumisega lendudel). Sellisel juhul on pileti müünud lennuettevõtja kohustatud tagama reisijale sobiva varulennu või marsruudi muutmise sihtkohta jõudmiseks. 

Neljas võimalus:  nõude esitamine Adria Airwaysi pankrotimenetluses

  • Kohus on algatanud Adria Airwaysi pankrotimenetluse, tarbijal on võimalus pankrotimenetluses esitada oma nõue ärajäänud regulaarlennu osas. Teavet pankrotimenetluse kohta saab Sloveenia justiitsministeeriumist, kelle kontaktid leiab ministeeriumi veebilehelt.
Tagasi üles