Eesti Post teatas esmaspäeval ka plaanist viia läbi analüüs universaalse postiteenuse ja vabaturuteenuse eraldamise kohta, mis võiks Raudsalu sõnul riigifirma rollikonflikti lahendada ning tekitada turul selguse. Samas peab aga jälgima, et eraldamisel ei tekiks olukorda, kus ühe arvelt salamisi doteeritakse teist ettevõttesiseselt.
Raudsalu tõi välja, et Postimees Grupi ja Ekspress Grupi ühine ettevõte Express Post teostab kojukannet ligikaudu seitse korda väiksema kulubaasiga kui Eesti Post. «Express Post kannab koju peamiselt linnades ja suurtes asulates, Eesti Post ka maapiirkondades, kus kindlasti kulud on suuremad. Puhtalt kõrvalt vaadates tundub siiski, et nii suur vahe ei tohiks olla kuidagi õigustatud,» ütles ta.
Eesti Post: hinnatõus tagab kojukande säilimise
Eesti Posti perioodikateenuste juhi Sandra Kruseli sõnul on perioodikateenuse 11,1-protsendiline hinnatõus parim viis kvaliteetse kojukandeteenuse säilitamiseks.
«Perioodikateenuste hindade osas on peetud väljaandjatega läbirääkimisi alates märtsist ning kompromissina saavutatud hinnatõus on hetkel parim viis, kuidas tagada kvaliteetse kojukande säilimine. Hinnatõusuga kaasnevad täiendavad rahalised vahendid suunatakse postitöötajate palgatõusuks. Tänu hinnatõusule saab ettevõte maksta neile konkurentsivõimelisemat palka,» ütles Krusel kommentaaris BNS-ile.
Arvestades plaanitavat hinnatõusu ning riigipoolset dotatsiooni on 2020. aasta kojukande prognoositav kahjum ettevõttele siiski 2,2 miljonit eurot.
Kruseli sõnul on Eesti Postil ka edaspidi plaanis jätkata kojukannet senistel kokkulepitud tingimustel, et lehed peavad inimeste postkastidesse jõudma päeva jooksul, maapiirkondades hiljemalt kella 16-ks. «Konkurentsivõimeline palk on üks vahend, kuidas saame kvaliteetset tööd tagada.»
«Jätkusuutliku kojukande püsimine on väljakutse, millele peavad koos lahenduse leidma riik, kirjastused ja teenusepakkujad ehk postiettevõtted,» sõnas Krusel, kelle sõnul on kojukanne vaid üks komponent, mis kujundab lehetellimuse lõpphinna tarbijale.
Eesti Posti kaubamärki kasutav Omniva teatas esmaspäeval, et tõstab perioodikateenue hindu tulevast aastast 11,1 protsenti, meediaettevõtete hinnangul on hinnatõus aga liiga suur ning ettevõtted oleks nõus 5-protsendilise hinnatõusuga.