«See on küll aja ostmine, kuid riigimehelik käitumine on kasutada kõiki meie kasutuses olevaid ja lubatud võimalusi selleks, et riigile ehk teisisõnu rahvale ei tuleks tõsisemaid tagajärgi, näiteks rahatrahv. Samuti pole metoodika muutmine Euroopa Liidu liikmesriikide hulgas pretsedenditu. Sellest ka selline ümberlülitus esimesele metoodikale,» selgitas asekantsler Kaupo Heinma.
Arvutusmetoodika nr 1 kasutamine näitab olmejäätmete ringlusse võttu Eestile soodsamana: aastatel 2016 ja 2017 oli see 52 protsenti. Varasema metoodikaga arvestatuna oleks see 32 protsenti ning Eurostati teiste riikidega ametlikus võrdluses kasutatava metoodika kohaselt ainult 28 protsenti.
Kodumajapidamistes tekkis 2016. aastal olmes paberi-/kartongi-, metalli-, plasti- ja klaasijäätmeid kokku 202 090 tonni, millest 90 054 tonni sisaldusid segaolmejäätmetes. Liigiti koguti paberi-/kartongi, metalli-, plasti- ja klaasijäätmeid 2016. aastal 23 391 tonni ja vastavaid pakendeid 88 645 tonni, nendest võeti ringlusse 105 471 tonni.
Kodumajapidamistes tekkis 2017. aastal olmes paberi-/kartongi-, metalli-, plasti- ja klaasijäätmeid kokku 206 359 tonni, millest 90 998 tonni sisaldusid segaolmejäätmetes. Liigiti koguti paberi-/kartongi, metalli-, plasti- ja klaasijäätmeid 2017. aastal 26 033 tonni ja vastavaid pakendeid 89 328 tonni, nendest võeti ringlusse 106 406 tonni.
Varem on esimest metoodikat kasutanud Malta, Iirimaa ja Taani. See, millise metoodikaga liikmesriigid nüüd andmeid esitavad, selgubki seekordse andmekorje käigus. Metoodikat on varem vahetanud Bulgaaria, kes kasutas 2013. ja 2014. aastal 2. metoodikat ning 2015. aastal 4. metoodikat.