Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Disney alustas voogedastussõda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Netflixi logo
Netflixi logo Foto: LIONEL BONAVENTURE / AFP/Scanpix

Meelelahutuskontsern Walt Disney keelas oma televõrkudes Netflixi reklaamid, mis tähendab, et turundussõda video voogedastusettevõtete vahel on eskaleerumas.

Disney, aga ka telekomihiiud Comcast ja AT&T plaanivad Netflixiga võitlemiseks järgmisel aastal kulutada oma uute voogedastusteenuste reklaamimiseks sadu miljoneid dollareid. Netflix ise kulutas eelmisel aastal reklaamiks 1,8 miljardit dollarit. Netflixis endas reklaame ei näidata.

Disney Netflixi reklaamide keelamine tähendab olulist muutust teletööstuses. Pole küll haruldane, et oma kanalites otseste konkurentide reklaame ei näidata, eriti kui reklaamis on ära toodud konkreetne päev ja kellaaeg, mil konkurendi programm eetris on. Küll aga pole seni keeldutud näitamast voogedastusettevõtete nagu Netflix ja Amazon Prime'i reklaame.

Nüüd on olukord muutunud. Kuna traditsioonilised meediaettevõtted loovad oma voogedastusteenuseid, lähevad nad otsesesse võitlusse nii tehnoloogiagigantidega, aga ka üksteisega.

Disney, kes alustab oma voogedastusteenusega Disney+ novembris ja see maksab 6,99 dollarit kuu, otsustas, et neil pole enam huvi edastada Netflixi reklaame.

Eelmisel aastal kulutas Netflix USAs telereklaamidele 99,2 miljonit dollarit, sellest 13 protsenti läks Disney televõrkudele.  

Tagasi üles