Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kärbuv transiit toob muutusi Muuga sadamas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Muuga sadam.
Muuga sadam. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Kuna idasuuna transiitlaevaliiklus on hääbumas, kaaluvad rahandusministeerium ja Tallinna Sadam märgatavaid muudatusi Muuga sadama tegevuses.

«Euroopa Liiduga liitumise ajal domineerinud ida-läänesuunaline kaubandus Muuga sadamas on asendumas põhja-lõunasuunalise kaubandusega ning transiitkaupade asemel liigub läbi sadama üha enam kohaliku turuga seotud kaupasid. See tekitab vajaduse keskenduda rohkem liidusisese tollistaatusega kaupade logistikale,» seisab ministeeriumi maksu- ja tollipoliitika asekantsleri Dmitri Jegorovi kirjas Muuga vabatsooni operaatoritele.

Selle kirja sisuks oli palve vastata küsimustikule,  mis peaks iseloomustama operaatorite tegevust vabatsoonis ning andma ülevaate nende kaubavahetusest.

«Liidusisese tollistaatusega kaupade vedu ei pea läbi vabatsooni toimuma ja tänane vastupidine praktika muudab tarneahela keerulisemaks. Seetõttu otsivad osalised jätkusuutlikku ja lihtsamat lahendust vabatsooni režiimist tingitud logistikaprobleemidele,» kirjutas Jegorov.

Ta märkis, et kui varem on vabatsooni territooriumi vastavalt vajadusele kogu aeg suurendatud, siis muutunud turuolukord võib hoopis tekitada vajaduse vabatsooni tänaste piiride muutmise ja territooriumi vähendamise või ka vabatsooni kaotamise järele.

Kui Muuga sadama vabatsoon tõesti kaotatakse, siis on liiduvälise tollistaatusega kauba teenindamiseks võimalik kasutada ka teisi tolli pakutavaid lahendusi.

Tagasi üles