Tõsi, koolisüsteemi on vaja ühiskonna muutustele vastavalt uuendada, kuid arvesse tuleb võtta, et kõik muutused võtavad aega ning haridussüsteemi puhul on see aeg eriti pikk. Läheb dekaad või isegi paar, enne kui ettevõtted saavad uuenduste esimesi vilju nautida. Ka on omaette küsimus, milliseks on kujunenud tööturg ajaks, kui muudatused hakkavad mõju avaldama.
Ettevõtte Bolt üks asutaja Martin Villig kirjutas 20.09 Postimehes, et väga paljusid töökohti, millel tänavu kooli läinud noored peavad tegutsema asuma, pole praegu veel olemaski ja me ei kujuta isegi ette, mis töökohad need täpselt on. Samas on ta veendunud, et suur osa neist saab olema seotud tehnoloogia arengu, automatiseerimise ja robotite järjest laialdasema kasutusele võtuga.
Mida teha praegu, et kooliharidus vastaks tööturu ootustele?
Ettevõtted on siinkohal oluline ressurss, mida seni on suhteliselt tagasihoidlikult rakendatud.
Võttes arvesse, kui ruttu tänapäeva maailm muutub ja areneb, on ülekohtune oodata, et õpetajad oleksid kõigi valdkondade viimaste arengutega kursis, suudaksid neid koolis noortele tutvustada ja (tuleviku)erialade vastu huvi tekitada.
Seevastu ettevõtted on iga päev oma valdkondlikus inforuumis, teavad erialade ja ametite sisu detailsuseni ning oskavad tuua välja seoseid teoreetilise koolitarkusega. Samuti oskavad nad noortes huvi tekitada, tuues esile ametitega seotud põnevust ning selgitades tulevikuväljavaateid.