Pangad peaksid lõpetama uute toode, äppide ja teenuste loomise ning keskenduma sellele, kuidas ise nähtamatuks jäädes kasutajate vajadusi rahuldada, leiab Norra suurima finantsgrupi DNB platvormide juht Wasim Rashid.
Finantstehnoloog: pangad peavad muutuma nähtamatuks
«Kui Jeff Bezoz Amazon Go poed lõi, siis ei mõelnud ta maksmise tehnoloogiale vaid sellele, kuidas maksmine külastajatele täiesti nähtamatuks muuta. Kuidas teha nii, et inimene tuleb poodi, võtab oma kaubad ja astub lihtsalt välja. See oli probleem, mida ta püüdis lahendada,» rääkis Wasim Rashid täna Oslo Innovation Weekil.
«Arvan, et rahanduse tulevik ei ole mitte niivõrd rahandus vaid viis, kuidas me elame ja kuidas me töötame. Kuidas me suudame muuta fintech-lahendused nähtamatult integreerituks kasutajakogemustesse,» ütles Rashid.
Pangateenuseid ja -tooteid tuleb tema sõnul vaadelda tulevikus kui klientide igapäevaelu märkamatut osa.
Ta tõi näite transpordimaailmast, kus on loodud lahendus nimega Whim, mis võimaldab kuutasu eest tellida transporti kui teenust, sõltumata sellest, kas liikumisvahendiks on ühistransport, jalgratas, takso või rendiauto. Kasutajale tagatakse mobiilsus liikumisvahendist sõltumatult.
«Peame kapitaalselt ümber mõtlema viisi, kuidas me pangatooteid loome. Veelgi enam: ma leian, et me peame lõpetama pangatoodete ja -teenuste arendamise ja asuma looma kogemusi,» ütles ta.