Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uuring: millised on eestlaste suurimad ootused toidukauplustele? (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rimi kauplus.
Rimi kauplus. Foto: Jaanus Lensment/Postimees/Scanpix

Rimi lasi teha uuringu, milles kaardistati Eesti, Läti ja Leedu elanike suurimad ootused toidukauplustele. Küsitlusest ilmnes, et baltlased hindavad kõrgelt kohaliku toidukauba laia valikut ning soovivad, et omamaise toidu hind oleks soodsam. 

Paremat hinda pidas väga tähtsaks 51,4% eestlasi, 39,7% lätlasi ning 55,1% leedukatest. Ligi pooled vastajatest pidasid oluliseks, et kauplused jätkaksid kohaliku toidukauba valiku laiendamist, seisab Rimi pressiteates. 

«Eestimaist toidukraami ostetakse üha enam, kuid eestlane on endiselt üsna hinnatundlik,» sõnas Rimi Eesti juht Vaido Padumäe. «Rimi müüginurgad Talu Toidab on väga menukad ning näitavad järjepidevat kasvu. Võrreldes 2017. aastaga osteti mullu Talu Toidab lettidel pakutavat eestimaist toidukaupa ligi 40% rohkem.»

«Hinnatundlikkuse näite saan aga tuua meie hiljutisest katsest panna Eesti inimene märkama mahemune,» rääkis Padumäe. «Tõstsime munade väljapanekus kõige nähtavamale kohale mahemunad, kuid kliendi käsi nende järele eriti rohkem haarama ei hakanud – hinnavahe puurikanade munadega ei ole küll meeletult suur, kuid paljude klientide jaoks on oluline iga säästetud euro.»

Rimi juht näeb ühe lahendusena käibemaksumäära vähendamist kohalikule toidule. «Eestis on toidukaupade käibemaks üks kõrgemaid, võrreldes muu Euroopaga. Eestist veel kõrgem toidu käibemaksumäär on ainult Leedus ja Taanis,» lisas ta. «Mõnes riigis aga puudub enamikul toidukaubast käibemaks üldse – näiteks Suurbritannias.»

Küsitluse viis läbi turu-uuringufirma RAIT 2019. aasta juulis-augustis ning igast riigist kuulus valimisse 1020 inimest vanuses 18–65. Küsitluses uuriti lisaks sortimendi eelistustele seda, kui oluliseks peavad inimesed jaeketi panust vastutustundlikku ettevõtlusse, kuidas suhtutakse erinevatesse digilahendustesse ning mille järgi valitakse toidupoodi.

Tagasi üles