Sisu troonib kasutajamugavuse üle
Kui võiks arvata, et tehnoloogia kiire areng ning üha uute platvormide lisandumine tingib ka võidujooksu kasutajamugavuse ning funktsionaalsuse järele, siis tegelikkuses näitavad uuringud, et sisu valitseb kaugelt vormi üle ning inimesed lähtuvad valikul eelkõige huvipakkuvast sisust.
Selle aasta kevadel PWC läbi viidud uuring näitas, et kasutusmugavus, hind ja sisu on kõige olulisemad näitajad inimeste otsustes kasutada üht või teist platvormi. Huvitav sealjuures on aga, et sisu on tarbijatele isegi sedavõrd tähtis, et seda peetakse lausa kaks korda olulisemaks kui platvormi enda funktsionaalsust.
Võib ütelda, et meelelahutustööstuses on käivitunud teatud sorti ahel, kus vaatajate seas on erinevate voogedastusteenuste järele nõudlus just huvipakkuva ja uue sisu tõttu aina suurem.
Tahan, vaatan «Troonide mängu» ja seejärel «Üle noatera»
Kuna inimesed kasutavad korraga erinevaid voogedastuspakkujaid, siis jäävadki nad meelsamini ja kauemaks sinna, kus pakutakse kõige enam huvitavat ja eristuvat sisu.
Pigem on oluline, et sisu oleks kvaliteetne ja huvipakkuv. Seda, kuivõrd sarja sisu inimestele tegelikult korda läheb, näitas ilmekalt alles mõne kuu tagune juhtum Ühendriikidest, kus kümned tuhanded inimesed kirjutasid alla petitsioonile, et eemaldada kiiresti kultussarjaks tõusnud «Good Omens» eetrist. 20 000 kristlase allkirjaga petitsioonis öeldi, et sarja sisu pole Jumalale meelepärane ja paluti sari eetrist eemaldada.
Ka Elisa on sisenenud voogedastuse maailma, mida näitab kiirelt kasvanud Elisa uue voogedastusplatvormi Huubi vaadatavuse kasv. Erinevalt maailma vägevatest – Netflixidest ja Huuludest – keskendume meie Eesti omamaisele toodangule. Praktika näitab, et hoolimata rahvusvahelise sisu atraktiivsusest, vaatab Eesti vaataja endiselt rohkem kui poole oma ajast Eesti oma saateid, filme ja sarjasid.