Läti loodab suunata osa Venemaalt Euroopasse liikuvast kaubavoost rajatava kiirraudtee Rail Balticu trassile, ütles Läti suursaadik Venemaal Māris Riekstiņš neljapäeval Interfaxile.
Läti tahab tuua Vene transiidi Rail Balticule (3)
«Rail Balticu Euroopa kiirrongiliiniprojekt, mis ühendaks Tallinna, Leedu, Poola ja Saksamaa, on suur projekt, mis võiks Vene äritegelastele huvi pakkuda,» lausus Riekstiņš Vene uudisteagentuurile.
«On olemas plaanid selle kohta, kuidas me ühendame endise Nõukogude Liidu aladel ja teistes riikides olemasoleva raudtee uue pearaudteega, mille ehitamine algab juba 2021. aastal,» sõnas Läti suursaadik.
Tema sõnul on Rail Balticu rahastamise küsimus läbi analüüsitud.
«Riia lähedale rajatakse koht, kus me usume, et saame võtta osa Venemaalt tulevast kaubavoost ja suunata selle raudteetrassile. Teine võimalus oleks suunata osa Venemaalt transporditavast kaubast Riia lennujaama sealt õhutsi edasitransportimiseks. Tulevik pakub huvitavaid võimalusi,» lausus Läti diplomaat.
Riekstiņš avalikustas ka Läti raudteevõrgu Venemaale suunduva lõigu elektrifitseerimisplaani, mille eesmärk on vähendada kaubatranspordi kulusid.
Rail Balticu projekt näeb ette kahe rööpapaariga 870 kilomeetri pikkuse Euroopa standardlaiusega 1435 millimeetrit elektrifitseeritud raudtee ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini.
Esialgne sõiduplaan näeb ette kuni 249-kilomeetrise tunnikiirusega liikuvate kiirrongide kõrval ka kuni 200 kilomeetrit tunnis sõitvaid regionaalseid ronge. Lisaks on tehtud ettepaneku käivitada igapäevaselt ka vähemalt üks auto- ja öörong Varssavi ja Berliini suunal.