Baltikumis Toyota sõidukeid müüva Toyota Baltic ASi käive suurenes märtsis lõppenud majandusaastal 10,9 protsenti ligi 280 miljoni euroni, kuid puhaskasum vähenes 15 protsenti 2,7 miljonile eurole.
Toyota Balticu müük oli mullu rekordiline
Eesti müügitulu oli 2018. aasta aprillist kuni tänavu märtsi lõpuni 103,6 miljonit eurot, mis on võrreldava perioodiga sisuliselt samal tasemel, kasv oli 0,5 protsenti.
Leedus kasvas müügitulu hüppeliselt, viiendiku võrra: kui tunamullusel perioodil oli müük 85,3 miljonit eurot, siis nüüd samas suurusjärgus Eestiga ehk ligi 103,6 miljonit eurot. Lätis kasvas müük aastaga 12,6 protsenti 68,4 miljoni euroni.
Toyota sõidukite müük suurenes Baltikumis 10 protsenti 251,4 miljoni euroni. Garantiiteenuste ning mootorsõiduki osade ja lisaseadmete hulgimüük kasvas 14,2 protsenti 26,9 miljoni euroni.
«Uute sõiduautode ja kaubikute turg kasvab Baltimaades 2019. aastal eeldatavasti 10,5 protsenti, mis on tingitud suures osas ekspordi osakaalu tõusust Leedu turul. Seetõttu saab Leedu autoturu kasv ka 2019. aastal olema suurim kolme Balti riigi arvestuses, väikseim autoturu kasv saab olema Eestis, 7 protsenti,» märkis juhatus.
Eestis kasvas Toyota müügimaht 2018. aastal 9 protsenti ning Toyota turuosa kerkis 15,1 protsendini. Lätis hoidis automark 14,1 protsenti turust ning müük kasvas aastaga 9,6 protsenti. Baltikumi suurim kasv müüginumbrites oli Leedus, kus võrreldes 2017. aastaga müüdi 36 protsenti rohkem Toyotasid ehk 4868 sõidukit.
Eestis müüs Toyota mullu siinsetele klientidele 4725 uut sõidukit ning iga seitsmes ostetud auto oli Toyota. «Toyota 2018. aasta müüginumbrid on märk muutuvast maailmast ja nihkest inimeste mõttemallides – iga kolmas uus Toyota oli hübriid ning kolme riigi peale kasvas hübriidide müük 48 protsenti,» ütles Toyota Baltic ASi juhatuse liige Marek Maide aasta alguses.
Toyota Balticus töötas majandusaastal keskmiselt 37 inimest, kelle keskmine kuine netotöötasu oli 3988 eurot. Aasta varem oli 40 töötaja keskmine netopalk 3700 eurot.