Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uuring: eestlane eelistab uut Toyotat ja kasutatud Volkswagenit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Paulius Sviklas

SEB andmetel toimus viimase aastaga märgatav muutus Eestis uuena ostetavate mudelite populaarsuse pingereas. Kõige populaarsemate mudelite nimekirjas on esimestel kohtadel Toyota RAV4, Toyota Corolla ja Škoda Octavia, neile järgnevad uued tulijad Citroën Berlingo ja Renault Clio.

Eelmistel aastatel on nii Eestis kui ka Baltikumis neil kohtadel valitsenud Volkswageni ja Nissani mudelid.

Kui vaadata seda, milliseid automarke eelistavad Eesti elanikud osta kasutatuna, siis eelistused mudelite nimekirjas veidi muutuvad – tipus on Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Audi A6-seeria ja Škoda Octavia. SEB andmed näitavad lisaks seost autoostja ja ostetava auto vanuse vahel: mida noorem on klient, seda suurema tõenäosusega ostab ta kasutatud auto. Vanusega kasvab tõenäosus, et inimene valib endale just uue auto, ning kui kliendi vanus ületab 50 aastat, on see tõenäosus vähemalt 50%.

«Škoda ja Toyota on olnud Baltikumis automüügi tipus juba mitu viimast aastat, mis näitab nende maaletoojate ning edasimüüjate head müügi- ja turundustööd. Kindlasti toetab seda kvaliteetne, lai ja  uuenev mudelivalik, lai teenindusvõrk, soetushind, ülalpidamiskulu jne. Samas on Eestis tipule lähenemas ka kallimad autobrändid, nagu BMW, Audi, Mercedes-Benzi ja Lexuse mudelid, mis endiselt näitab meie tarbijate ostujõu kasvu,» ütles SEB Liisingu juhatuse esimees Rein Karofeld.

SEB Liisingu andmete kohaselt sõidab vaid 20% Eesti elanikest oma autoga kauem kui 5 aastat. Viimase kahe aasta jooksul on oma autot uuendanud ligi 40% Eesti inimestest. Autot vahetades eelistab suurem osa eestlastest osta kas uue või peaaegu uue auto.

Tagasi üles