Volkswagen asus oma tahmast nägu puhtaks pesema

Toomas Verrev
Copy
Volkswageni uus logo.
Volkswageni uus logo. Foto: FABIAN BIMMER / REUTERS

Tavatarbijale on Volkswagen aastakümneid sümboliseerinud ökonoomsust, vastupidavust ja läbimõeldud disaini. Näiteks mahuvad erinevalt mõne luksuslikuma ja sportlikuma brändi masinale Volkswagenisse ka spordikott ja lapsed ning kontrastina Ühendkuningriigi autotootjatele ei pea Volkswageni omanik iga kuu teeninduses käima.

Lihtne oleks rääkida Volkswagenist seoses Hitleri ja Natsi-Saksamaaga. Kuid selle asemel seostub see lisaks saksalikule kvaliteedile ka hipilikkuse ja vabadusega. See on toimunud paljuski läbi turundajate meisterliku töö, tänu millele on Volkswageni reklaamid hinnatud terves maailmas. Hea huumor ja eneseiroonia on need, mis eristavad Volkswagenit teistest autobrändidest. Kõige lihtsam on näha seda teleklippides – kui pea kõik teised autobrändid näitavad oma automudeleid erinevate nurkade all sõitmas tühjal maanteel kaugusesse, siis Volkswagen esitleb oma autosid teisest, inimlikumast küljest. Heaks näiteks on 2007. aasta Golfi interdistsiplinaarne kampaania, peaosas fiktiivne Horst Schlämmer, või klassikaks muutunud Tähesõdade reklaam.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles