Oleg Ossinovski raudteekontserni Skinest Rail konsolideeritud käive kasvas mullu 45,5 protsenti 83,7 miljoni euroni, puhaskasum kasvas 24,4 protsenti 19,4 miljoni euroni.
Ossinovski ettevõtte ootamatult head tulemused
Põhjuseks on Baltikumi suurima raudteeveeremi remontimisega tegeleva ettevõtte Daugavpils Lokomotivju Remonta Rupnica (DLRR) Riia börsilt äraviimine, millega firma muutus tütarettevõtjaks. Seega on konsolideeritud kasumiaruandas kajastatud ka Daugavpilsi firma majandusnäitajad.
Möödunud aastal oli soodne ärikeskkond tegevusmahtude kasvatamiseks. Kontsern on panustanud vagunite ja vedurite soetamisse, kaubandustegevuste mitmekesistamisse ja geograafilisse laienemisse.
Kokku investeeris kontsern põhivaradesse ligi 10 miljonit eurot, mis avaldab positiivset mõju ka järgnevatele aastatele, märkis Skines Raili juhatus majandusaasta aruandes.
Raudteeveeremi rendimäärad jätkasid kasvu, mis parandas veeremipargi rentaablust, kõik veeremiühikud olid antud rendile.
Nimelt suurenes veeremi rendist saadud tulu mullu üle kahe korra ehk 141 protsenti 25,6 miljoni euroni. Veeremi müügist ja rendist saadud tulu samuti kahekordistus 17,7 miljoni euroni, võrreldes 2017. aastaga oli kasv 106 protsenti.
Veeremi varuosade müük langes 6 protsenti 17,5 miljonile eurole ning raudtee ehituse, remondi ja pealisehitusmaterjalide müük 1 protsendi võrra 17,9 miljonile eurole.
Skinest Rail hindas kasumit kinnisvarainvesteeringute õiglase väärtuse muutusest 13,3 miljonile eurole.
Tänavu plaanib ettevõte jätkata samadel tegevusaladel ning on geograafiliselt laienenenud peamiselt Euroopa Liidus ehk Poolas, Saksamaal, Soomes, Horvaatias, Lätis, Leedus ja Eestis.
«Järgmine aasta ootame müügitulu ja kasumi kasvu nii soodsa ärikeskkonna tõttu kui ka 2018. aastal tehtud investeeringute arvelt. Lähtudes kontserni heast finantsseisust ja toetudes varasematele kogemustele, hindab juhtkond kontserni ärivõimalusi heaks,» märkis juhatus.
Selle aasta alguses sõlmis kontsern lepingu Leedu Mažeikiai ja Läti Reņģe raudteelõigu ehituseks, samuti sõlmiti olulisi lepinguid raudteeveeremi tagavaraosade valdkonnas.
Kontserni töötajate arv suures 2017. aasta 309 inimeselt mullu keskmiselt 941 töötajani. Palgakulu suurenes 4,6 miljonilt eurolt 11,4 miljoni euroni.
Skinest Rail on rahvusvaheline raudteekontsern, mis pakub kvalifitseeritud teenuseid raudteetranspordi ja -ehituse valdkonnas. Skinest Rail omab ettevõtteid Eestis, Lätis, Leedus, Ukrainas, Venemaal, Poolas, Gruusias, Kasahstanis, Soomes ja Horvaatias.
Operaili totaalne muutumine
Ka Skinesti konkurent, riigile kuuluv Operail on teinud läbi totaalse muutumise.
Postimees kirjutas äsja, et riiklik raudtee-kaubaveofirma Operail kasvatas tänavu esimesel poolaastal kõiki olulisi majandusnäitajaid, puhaskasum kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 7 protsenti, 5,2 miljoni euroni.
Operaili 2019. aasta esimese kuue kuu ärikasum oli 18 protsenti suurem kui eelmisel aastal, ulatudes pea kuue miljoni euroni. «Oleme suutnud jätkata 2018. aasta trendi ning hoidnud ettevõtet tugevas kasumis,» ütles Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu pressiteates. «Üle mitme aasta maksis Operail omanikule ehk riigile välja ka dividende – täitsime riigikassat 1,5 miljoni euroga, millelt tasusime tulumaksu 375 000 eurot,» lisas Toomsalu.
Eelmise aasta esimese kuue kuuga võrreldes kasvatas Operail äritulusid 2 protsenti, 37,7 miljoni euroni, müügituludest tegid suurima kasvu vagunitega seotud tulud. Kontsernil oli poolaasta lõpuks rendile antud enam kui 2100 vagunit ning nende renditulud kasvasid 58 protsenti, ulatudes enam kui kuue miljoni euroni.
Ettevõtte kulumieelseks ärikasumiks (EBITDA) kujunes 8,9 miljonit eurot, mida on 14 protsendi võrra rohkem eelmise aastaga võrreldes. Üheprotsendilises languses oli aasta esimesel kuuel kuul kaubaveo maht. «Me vedasime kuue kuuga pea seitse miljonit tonni kaupu ehk rohkem kui miljon tonni kuus, mis on väga hea näitaja. Võrreldes eelmise aastaga on kaubaveos näiteks kasvutrendi näidanud väetised, keemiakaubad ja vedelad mineraalsed kütused ning mõningast langustrendi põlevkivi ja tahked mineraalsed kütused,» märkis Toomsalu.
Operail on Eesti riigile kuuluv raudtee-ettevõte, mille põhilisteks ärisuundadeks on kaubavedu, vedurite ja vagunite remont ja ehitus ning veeremi rent. Ettevõte annab tööd pea 700 inimesele.