Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Vaata, millised on Volkswagen Grupi kõige olulisemad brändid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Volkswageni logo Šanghai automessil.
Volkswageni logo Šanghai automessil. Foto: ALY SONG / REUTERS

Volkswagen grupp on maailma üks suuremaid autotootjaid, kes toodab väga erinevaid sõiduautosid ja kommertsveokeid, aga ka mootorrattaid ja palju muud. Möödunud aastal müüs grupp 10,9 miljonit sõidukit, mis oli üks protsent enam kui aasta varem. Käive kasvas  2,7 protsenti 235,8 miljardi euroni.

Siinkohal toome ära Volkswageni kõige olulisemad brändid, tütarettevõtted ja viimaste aastate ülevõtmised.

Audi

Audi logo
Audi logo Foto: Christoph Hardt / imago/Future Image

Volkswageni kõige kasumlikum bränd on luksusautode tootja Audi, mis on ka üks vanemaid ülevõtmisi, mis tehti 1966. aastal. Volkswagenile kulub luksusautode tootjafirmast 99,64 protsenti. Audi ise on kujunenud mitme autotootja ühinemise tulemusena, millest mõne ajalugu ulatub 19. sajandi lõppu.

Ülevõtmise ajal ehk 1960. aastatel olid Volkswagen ja Audi väga hästi integreeritud. Mitu Passati versiooni oli tuletatud Audi mudelitest ja Audi teised mudelid said oma komponente Volkswageni mudelitest.

Selle sajandi alguses muutis Audi strateegiat kallimate mudelite suunas.

Eelmisel aastal müüs Audi 1,47 miljonit autot ja käive oli 59,2 miljardit eurot.

Bentley, Lamborghini ja Bugatti

BENTLEY CONTINENTAL GT  New Yorgi  automessil
BENTLEY CONTINENTAL GT  New Yorgi  automessil Foto: Nancy Kaszerman / ZUMAPRESS.com

1998. aastal võttis Volkswagen sihikule superluksusautode turu ja samal aastal võeti üle kõik kolm nimetatud brändi.

Bentley jaoks tähendas Volkswageni omandusse minek hoobilt kahe miljardi dollari suurust investeeringut, sest ehitati tehas Ühendkuningriikidesse.

Eelmisel aastal müüdi umbes 10 000 Bentleyd, millelt teeniti 1,55 miljardit eurot. USA turu käive langes 14 protsenti, samal ajal kui Aasia turg kasvas 11 protsenti.

Porsche ja Dukati

Elektriauto Porsche Taycan.
Elektriauto Porsche Taycan. Foto: PATRICK PLEUL / AFP

2012. aastal võttis Volkswagen täielikult üle Porsche, kellega on ühised juured (mõlema asutajaks oli  Ferdinand Porsche) ning Itaalia mootorrataste tootja Ducati.

Porsche müüs eelmisel aastal 253 000 sõidukit mis oli neli protsenti rohkem kui 2017. aastal ning brändi käive kasvas 9,2 protsenti 23,7 miljardi euroni.

Škoda

Škoda Scala.
Škoda Scala. Foto: Marko Saarm / Sakala

Lisaks luksusbrändidele omandas Volkswagen ka Tšehhi autotootja Škoda. Pärast idabloki vabanemist Venemaa võimu alt valis Tšehhi valitsus just Volkswageni oma partneriks, kes aitas autotootjat muuta tänapäevaseks ettevõtteks.

Täielikult võttis Volkswagen Škoda üle 2000. aastal.

Eelmisel aastal müüd Škoda umbes 957 000 sõidukit. Tütarettevõtte käive kasvas 4,4 protsenti 17,3 miljardi euroni.

SEAT

Seat Ibiza
Seat Ibiza Foto: ARND WIEGMANN / REUTERS

Volkswagen omandas 51 protsenti Hispaania autotootjast 1986. aastal, 1990. aastal suurendas omanduse 99,99 protsendini.

Eelmisel aastal müüs SEAT 608 000 sõidukit, mis oli enam kui kümme protsenti rohkem kui 2017. aastal. Käive kasvas 3,1 protsenti 10,2 miljardi euroni.

Enamik Volkswageni gruppi kuuluvatest ettevõtetest on autotootjad, aga mitte kõik. 2016. aastal asutas Volkswagen sõidujagamisettevõtte MOIA.

Kõige viimane investeering oli aga 16,6-protsendilise osaluse omandamine USA ettevõttes Navistar Inretnational, mis toodab veoautosid, koolibusse ja muid taolisi sõidukeid.

Tagasi üles