Päevatoimetaja:
Sander Silm

Soomes valminud haruldane paaditunnel viib väikelaevad läbi kalju (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kimola kanali 3-D projektsioon
Kimola kanali 3-D projektsioon Foto: PCG Finnish Consulting Group

Soomes Kimolas lõppes kogu maailmas haruldase laevatatava tunneli ehitus. 70-meetrine tunnel avatakse paadiliikluseks järgmisel hooajal. 

Kunagi palgiparvetamiseks rajatud tunnel läbib 70 meetrise kalju ning viib jõe maantee alt läbi. Palgiparvetamiseks tunnelit enam ei kasutata, kuid kohalike elanike ja veematkaettevõtjate soovile vastu tulles otsustati tunnel alles jätta. Et väikelaevad seal sõitma mahuks, laiendati kaljusse rajatud läbipääsu ning tehti tunnel kõrgemaks. Tunnelisse ehitati ka betoonist kai, mida mööda saab hädaolukorras tunnelist jalgsi lahkuda. Nüüd on ehitus lõppenud ning Pyhäjärve ja Päijännet ühendava laevatee tunnel avatakse laevaliikluseks 2020. aastal, teatas Suomiveneilee.fi. 

Kimola paaditunneli ehitus. Betoonkai tunneli servas on mõeldud hädaolukorras aluselt lahkumiseks. Veetase jääb tulevikus umbes pool meetrit kaiservast allapoole.
Kimola paaditunneli ehitus. Betoonkai tunneli servas on mõeldud hädaolukorras aluselt lahkumiseks. Veetase jääb tulevikus umbes pool meetrit kaiservast allapoole. Foto: Suomiveneile.fi

Kimola tunnel ühendab Lõuna-Soome siseveeteed Põhja-Savo maakonnaga ning võimaldab mootorpaadiga sõita Kouvolast Kuopioni. Veeteel saavad liikuda alused süvisega kuni 2,4 meetrit. Veesügavust peaks tunnelis piisama ka suurematele mootorpaatidele, kuid purjekad masti tõttu tunnelit kasutada ei saa. 

Märksõnad

Tagasi üles